Zmiany na trasach

Poniżej przedstawiamy krótkie podsumowanie wszelkich zmian na trasach, jakie wprowadzamy od 54. edycji Harpagana. Wszelkie szczegóły znajdziecie w Regulaminie oraz w Zasadach współzawodnictwa.

Jeśli chcesz prześledzić zmiany na trasach poprzedniej edycji -> zjedź niżej.

TRASA piesza TP100:

– zamknięcie pierwszej pętli o godz. 14:00 (do tego czasu możliwy start na drugą pętlę)

TRASA piesza TP50:

– bez zmian

 

TRASA piesza TP25:

– bez zmian

 

TRASA piesza TP10:

– bez zmian

TRASA rowerowa TR200:

– zwiększenie limitu czasu do 14 godzin (dotychczas 12 godzin)

– wprowadzenie dwóch map – dwie pętle po +/- 100km (możliwe dysproporcje kilometrażu na pętlach)

– zwiększenie ilości punktów kontrolnych do 24PK (po 12PK na pętlę) – (dotychczas 20 PK łącznie)

– zmiana skali na 1:75 000 (dotychczas 1:100 000)

– zamknięcie pierwszej pętli i start na drugą pętle do godz. 16.00

Punkty wagowe na trasie

TR200            Suma
Pierwsza pętla nr PK135791113151719212310 PK
Waga PK11122233344430 pkt. wagowych
baza (półmetek)
Druga pętla nr PK2468101214161820222412 PK
Waga PK11122233344430 pkt. wagowych

TRASA rowerowa TR100:

– zwiększenie limitu czasu do 10 godzin (dotychczas 9 godzin)

– zmiana skali mapy na 1:75 000 (dotychczas 1:100 000)

 

TRASA rowerowa TR50:

– bez zmian

 

TRASA mieszana TM150:

– zwiększenie limitu czasu do 19 godzin (dotychczas 18 godzin)

– zmiana skali mapy rowerowej na 1:75 000 (dotychczas 1:100000)

– zamknięcie etapu pieszego o godz. 14.00 i start na etap rowerowy od godz. 7:00 do godz. 14.00


Zmiany wprowadzone na H-53 Cewice

TRASA piesza TP100:

– zwiększenie ilości punktów kontrolnych na pętli do 10 PK (łącznie 20PK + półmetek) (dotychczas 17 PK)

– zamknięcie pierwszej pętli o godz. 12.00

TRASA piesza TP50:

– zwiększenie ilości punktów kontrolnych do 16 PK (dotychczas 10 PK)

– wprowadzenie formuły scorelauf tak jak na trasach rowerowych (z wagami)

TRASA piesza TP25:

– zwiększenie ilości punktów kontrolnych do 12 PK (dotychczas 8 PK)

– wprowadzenie formuły scorelauf tak jak na trasach rowerowych (z wagami)

– zmiana skali mapy z 1:25000 na 1:20000 (z podkładu 1:10000)

TRASA piesza TP10:

– bez zmian

TRASA rowerowa TR200:

– wprowadzenie rozjaśnień PK (mapa w skali 1:20000 z podkładu 1:10000)

– ilość PK bez zmian

TRASA rowerowa TR100:

– zwiększenie ilości punktów kontrolnych do 16 PK (dotychczas 12 PK)

– wprowadzenie rozjaśnień PK (mapa w skali 1:20000 z podkładu 1:10000)

TRASA rowerowa TR50:

– zwiększenie ilości punktów kontrolnych do 12 PK (dotychczas 10 PK)

TRASA mieszana TM150:

– etap pieszy zwiększenie ilości punktów kontrolnych do 10 PK,

– etap rowerowy ilość PK bez zmian

– zamknięcie etapu pieszego o godz. 12.00 i start na etap rowerowy od godz. 7:00 do godz. 12.00

– etap rowerowy wprowadzenie rozjaśnień PK (mapa w skali 1:20000 z podkładu 1:10000)

Inne zmiany:

Generalnie na wszystkich trasach pieszych i rowerowych wprowadzenie punktów bezobsługowych

– w zależności od trasy maksymalnie do 50% (dłuższe) – 80% (krótsze) PK bezobsługowych

Wagi na trasach typu scorelauf (tj. bez TP100 i TP10 Harpuś)

TM150 TR200 TR100 TR50 TP50 TP25 
PKwagaPKwagaPKwagaPKwagaPKwagaPKwaga
111111111111
222121212121
333131313131
444141424142
555152525252
656162626262
747272737273
838282838283
929293939393
101102103104103104
bazax112113114113114
111122123124123124
121133134134
131143144144
142153154154
152163164164
162173
173183
183194
193204
204214
214224
224234
244
suma60suma60suma40suma30suma40suma30