1. Cele Imprezy
- rozwijanie wśród dzieci, młodzieży i dorosłych zamiłowania do turystyki aktywnej i rekreacji,
- popularyzacja imprez na orientację jako doskonałej formy niekonwencjonalnego wypoczynku dla rodzin,
- wymiana doświadczeń przez sympatyków imprez na orientację,
- praktyczne potwierdzenie własnych umiejętności w posługiwaniu się mapą i kompasem,
- ukazanie uczestnikom ciekawych miejsc do spędzania czasu wolnego w trójmiejskich dzielnicach.
2. Nazwa imprezy
Dzielnicowa Impreza na Orientację „Harpuś”
3. Organizator
Pomorski Klub Orientacji „HARPAGAN” z siedzibą w Gdańsku, ul Ogarna 72, 80-826 Gdańsk
tel.: 606 210-024, 503-332-717,
e-mail: harpus@nullharpagan.pl, Internet: www.harpagan.pl
4. Zespół organizacyjny
Imprezy organizowane są przez grono klubowiczek, klubowiczów i sympatyków Pomorskiego Klubu Orientacji HARPAGAN.
5. Terminy i miejsca
Terminy poszczególnych edycji Harpusia podawane są na stronie www. Kalendarz znajduje się TUTAJ.
6. Baza i biuro Imprezy
Baza Imprezy czynna jest od 10:30 w dniu wydarzenia. Biuro Imprezy przyjmuje uczestników (zapisy, wydawanie świadczeń i numerów startowych) od godziny 10.30 do 13.00.
Baza znajduje się pod dachem lub w terenie, w zależności od lokalizacji – szczegóły umieszczane na stronie w odrębnych komunikatach dotyczących danej edycji.
7. Program Imprezy
- od 10.30 – czynna Baza Imprezy,
- od 10.30 do 13.00 – praca Biura Imprezy,
- 10.30 godzina „0” dla wszystkich tras,
- 10.30 – 13.00 start wszystkich tras (można wystartować w dowolnym momencie, nie trzeba przychodzić na 10:30),
- do 14:00 – PK ustawione w terenie,
- po powrocie na metę: poczęstunek, losowanie upominków, dyplomy, zdawanie numerów, pieczątki i inne atrakcje,
- 14:15 – zamknięcie bazy imprezy.
Wyniki będą publikowane na stronie www po zakończeniu Imprezy.
8. Opłata startowa
Oznaczenie | Zgłoszenie internetowe | Zgłoszenie na miejscu |
---|---|---|
Dzieci do 3. roku życia, roczniki 2024-2021 | 1 zł | 5 zł |
Dzieci od 4. do 18. roku życia, roczniki 2020-2006 | 15 zł | 20 zł |
Dorośli od 19. roku życia, roczniki 2005 i starsi | 25 zł | 30 zł |
Opłata dotyczy każdego uczestnika z zespołu.
W przypadku wydarzeń dofinansowanych np. przez Gminę lub Rady Dzielnic, odpowiednia informacja o zwolnieniu z opłat, np. mieszkańców danej gminy, umieszczana jest w komunikatach danej edycji. W celu skorzystania z oferty, w biurze Harpusia należy okazać dokument z adresem, potwierdzający miejsce zamieszkania.
9. Zgłoszenia
Internet: Zgłoszenia przyjmujemy do piątku (do godz. 12:00) przed każdą imprezą, poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie www.harpagan.pl/harpus/
Na miejscu, w biurze imprezy: Do wyczerpania map na każdej z tras.
Zalecamy zgłoszenia przez Internet.
10. Uczestnictwo
Prawo uczestnictwa w Dzielnicowej Imprezie na Orientację „Harpuś” mają osoby:
– które ukończyły 18 lat,
– osoby niepełnoletnie za pisemną zgodą rodzica/opiekuna prawnego
Formularz „Pozwolenia na uczestnictwo osoby niepełnoletniej” można pobrać TUTAJ lub w bazie imprezy.
Każdy Uczestnik startuje na własną odpowiedzialność (w przypadku uczestników niepełnoletnich na wyłączną odpowiedzialność rodzica lub opiekuna prawnego). Dopuszcza się do uczestnictwa w Imprezie wyłącznie osoby posiadające dobry stan zdrowia, nieposiadające przeciwwskazań medycznych do uczestnictwa w Imprezie na orientację. Ten fakt uczestnik potwierdzi własnoręcznym podpisem na formularzu przygotowanym przez Organizatora.
W przypadku osób niepełnoletnich potwierdzenie dobrego stanu zdrowia, braku przeciwwskazań medycznych oraz wyrażenie zgody na udział w Dzielnicowej Imprezie na Orientację „Harpuś” potwierdza na formularzu „Pozwolenia na start osoby niepełnoletniej” własnoręcznym podpisem rodzic lub opiekun prawny nieletniego uczestnika oraz osoba, której opiekunowie prawni powierzyli opiekę nad nieletnim w czasie trwania Imprezy.
11. Kategorie startowe
Na wszystkich trasach istnieje możliwość startu w zespołach bądź indywidualnie. Podczas Imprezy Uczestnik potwierdza swoją obecność na Punktach Kontrolnych na karcie startowej, którą po powrocie na metę przekazuje Organizatorowi.
Organizator przygotowuje następujące trasy:
ZIELONA – krótka i łatwa
NIEBIESKA – średnio długa i dość łatwa
CZERWONA – dość długa i dość trudna
CZARNA – długa i trudna
Tutaj można zapoznać się z opisem tras.
Uczestnicy zostaną sklasyfikowani w wynikach końcowych: w pierwszej kolejności Uczestnicy z kompletem Punktów Kontrolnych według czasu, następnie Uczestnicy z mniejszą liczbą Punktów Kontrolnych.
12. Zasady współzawodnictwa
Zasady rywalizacji są integralną częścią Regulaminu Dzielnicowej Imprezy na Orientację „Harpuś”, i można znaleźć je poniżej regulaminu.
13. Mapy
Na wszystkich trasach kolorowe, specjalistyczne mapy do Biegu na Orientację. Dokładna skala mapy na danej edycji podana jest w komunikacie technicznym. Trasy będą budowane na mapach w skali od 1:4000 do 1:10000.
14. Punkty Kontrolne i ich potwierdzanie
Na punktach kontrolnych znajdują się płócienne (przestrzenne) lampiony biało-pomarańczowe wraz z perforatorem do potwierdzania PK. Każdy punkt posiada unikalny kod (podany również na mapie, którą Uczestnik otrzymuje na starcie). Potwierdzenie PK następuje poprzez perforację karty startowej w odpowiedniej kratce numeru PK perforatorem znajdującym się przy PK.
15. Nagrody
Na każdej imprezie odbywa się losowanie nagród i upominków wśród wszystkich Uczestników.
16. Świadczenia
- mapa z trasą biegu,
- komunikat techniczny,
- pamiątkowy dyplom dla każdego uczestnika,
- losowanie nagród i upominków,
- odcisk pamiątkowej pieczęci;
- coś na ząb na mecie imprezy,
- napój lub gorąca herbata (zależnie od warunków atmosferycznych),
- opiekę sędziowską,
- wyniki (w formie elektronicznej, umieszczone na stronie www),
- potwierdzenie punktów do OInO wraz z pamiątkową naklejką,
- świeże powietrze (nawet całkiem sporo) i dobrą zabawę,
- inne nieujawnione w miarę możliwości organizacyjnych.
17. Komunikat techniczny
Szczegółowy Komunikat techniczny z omówieniem tras będzie dostępny w Bazie imprezy oraz na stronie internetowej www.harpagan.pl/harpus.
18. Ochrona środowiska naturalnego
Uczestnicy obowiązani są szanować środowisko naturalne, w którym poruszają się podczas imprezy. Uczestnicy nie mogą zanieczyszczać terenu i pozostawiać śmieci na trasach. W przypadku naruszania tego przepisu, uczestnicy mogą być ukarani dyskwalifikacją.
19. Dane osobowe, wizerunek oraz korespondencja
- Uczestnicy Imprezy wyrażają zgodę na publiczne ogłoszenie wyników wraz z jego danymi osobowymi w postaci imienia, nazwiska, roku urodzenia i miejscowości podanych w zgłoszeniu.
- Uczestnicy Imprezy zgadzają się na otrzymywanie korespondencji drogą elektroniczną i udostępniają w tym celu swój adres e-mail zgodnie z ustawą z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204).
- Przez przekazanie do Organizatora, prawidłowo wypełnionego i podpisanego formularza zgłoszeniowego Zawodnik wyraża zgodę i zezwala na wykorzystanie podanych przez niego danych osobowych na potrzeby przesłania do Uczestnika informacji o przyszłych imprezach, a także na wewnętrzne potrzeby administracyjne i analityczne, zgodnie z Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO), Zawodnikowi przysługuje prawo do wycofania takiej zgody i może to zrobić w dowolnym momencie kierując korespondencję na adres Organizatora.
- Wszystkie informacje dotyczące Uczestników uzyskane przez Organizatora i zawarte w formularzu startowym zostaną zapisane w sposób elektroniczny i w każdym wypadku będą wykorzystywane zgodnie z Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO).
- Organizator Imprezy, Patroni i Sponsorzy są uprawnieni do wykorzystania wizerunku, wypowiedzi i danych osobowych poszczególnych uczestników, biorących udział w Rajdzie, przy czym wizerunek i dane te będą wykorzystywane w materiałach promujących Imprezy i wydarzenia towarzyszące Imprezy (prasa, radio, telewizja, Internet, materiały graficzne).
- Uczestnikom oprócz świadczeń rajdowych, nagród i upominków nie przysługują żadne dalsze gratyfikacje, w szczególności wynagradzanie z tytułu wykorzystania wizerunku, wypowiedzi i danych osobowych.
- Uczestnicy Imprezy wyrażają zgodę na przeniesienie autorskich praw majątkowych do wizerunku i wypowiedzi dla prasy, radia i telewizji utrwalonego poprzez dokumentację prasową, fotograficzną i filmową obejmujące wszystkie pola eksploatacji wymienione w art. 50 Ustawy z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity Dz. U. z 2000 r. nr 80 poz. 904 z późniejszymi zmianami) na Pomorski Klub Orientacji HARPAGAN.
- O sposobie przetwarzania i wykorzystywania danych osobowych podanych na potrzeby startu w Imprezie, Uczestnik może w dowolnym momencie przeczytać w Polityce prywatności, dostępnej w stopce strony.
20. Bezpieczeństwo
- Impreza odbywa się przy nieograniczonym ruchu drogowym,
- Uczestnicy startują na własną odpowiedzialność,
- Uczestnicy ubezpieczają się we własnym zakresie,
- Uczestnicy mają obowiązek przestrzegać przepisów Kodeksu Drogowego,
- Uczestnicy mają obowiązek zachować szczególną ostrożność przy przekraczaniu ulic, a także mając na uwadze możliwość wyjechania pojazdów z pól, dróg leśnych czy pojedynczych zabudowań,
- Za kolizje i wypadki podczas Imprezy ponosi odpowiedzialność ponosi uczestnik lub inny użytkownik drogi przyczyniający się wskutek naruszenia przepisów ruchu drogowego do zaistnienia zdarzenia,
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne kolizje i wypadki podczas Imprezy.
21. Postanowienia końcowe
- Impreza na orientację odbędzie się bez względu na pogodę,
- Uczestnicy startują na własną odpowiedzialność,
- Zgłoszenie po terminie nie gwarantuje pełnych świadczeń,
- Uczestnicy ubezpieczają się we własnym zakresie,
- Ostateczna interpretacja regulaminu i komunikatu startowego należy do organizatorów,
- Za szkody wyrządzone przez uczestników wobec innych uczestników, jak i osób trzecich organizator nie odpowiada,
- Organizatorzy nie odpowiadają za rzeczy pozostawione bez opieki,
- Organizator zastrzega sobie prawo do zezwolenia personelowi medycznemu i paramedycznemu zatrudnionemu w imieniu Organizatora do udzielenia pierwszej pomocy medycznej lub wykonania innych zabiegów medycznych, także transportu Uczestnika poszkodowanego w bezpieczne miejsce,
- Młodzież poniżej 18. roku życia startuje za pisemną zgodą rodzica/opiekuna prawnego,
- Wymagana będzie duża porcja humoru oraz wyrozumiałości dla wszystkich w bazie „Harpusia” jak i na trasach imprezy.
Zasady współzawodnictwa podczas Dzielnicowej Imprezy na Orientację „Harpuś”
- Dzielnicowa Impreza na Orientację Harpuś (zwana dalej Imprezą) jest Imprezą rekreacyjną.
- Organizatorem Dzielnicowej Imprezy na Orientację HARPUŚ jest Pomorski Klub Orientacji „HARPAGAN” z siedzibą w Gdańsku, ul. Ogarna 72, 80-826 Gdańsk,
tel. 606 210-024, e-mail: klub@nullharpagan.pl, www.harpagan.pl - Niniejszy dokument stanowi integralną część Regulaminu Imprezy.
- Harpuś jest Imprezą, podczas której należy przejść/przebiec daną trasę w odpowiednim limicie czasowym potwierdzając obecność na Punktach Kontrolnych, zlokalizowanych na mapach dostarczonych Uczestnikowi na starcie. Jeżeli uczestnicy nie potwierdzą wszystkich punktów w limicie czasowym lub zrezygnują z kontynuowania trasy, zobowiązani są wrócić do centrum Imprezy, aby zameldować się na mecie.
- Start wszystkich uczestników tras odbywa się w dowolnej minucie startowej według programu Imprezy, po czym uczestnicy zmierzają do mety non-stop.
- Wszelkie przerwy na trasie są wliczane w czas pokonania trasy i można korzystać z tego przywileju bez ograniczeń.
- Mapy są wydawane na jedną minutę przed startem w specjalnie przygotowanym boksie startowym.
- Organizatorzy na starcie dostarczają kolorową mapę w skali podanej przez organizatora w komunikacie technicznym z zaznaczonymi PK. Używanie map innych niż dostarczone przez Organizatorów (w tym map w postaci cyfrowej w urządzeniach nawigacji satelitarnej) jest zabronione. Uczestnik, który używa niedozwolonych map zostanie zdyskwalifikowany.
- Uczestnicy mają obowiązek potwierdzać kolejne PK zgodnie z kolejnością opisaną na mapie. Zależnie od edycji Harpusia kolejność potwierdzania PK może być dowolna (scorelauf) lub obowiązkowa (liniówka).
- Warunkiem sklasyfikowania uczestnika lub zespołu jest odnalezienie i prawidłowe potwierdzenie wszystkich PK trasy do czasu jego zamknięcia przez Organizatorów. Uczestnik musi również zdać kartę startową Obsłudze Sędziowskiej na mecie Imprezy, natychmiast po ukończeniu trasy. W innym czasie odczyt kart startowych dla trasy nie będzie prowadzony i Uczestnik zostanie umieszczony w klasyfikacji końcowej jako nieklasyfikowany.
- O klasyfikacji uczestnika w pierwszej kolejności decyduje liczba potwierdzonych zgodnie z kolejnością PK, w limicie czasowym. W drugiej kolejności decyduje czas przejścia od startu do mety.