Trasy zbudowane. Parametry tras 20.09.2015 i regulamin
Trasa na najbliższą edycję „Harpusia” została przygotowana. Zapraszam do zapoznania się ze szczegółami.
Forma trasy:
Trasa Scorelauf. Na mapie zostało naniesionych 20 punktów kontrolnych. W zależności od trasy należy potwierdzić odpowiednią liczbę punktów kontrolnych w dowolnej kolejności. Punkt 99 należy potwierdzić jako ostatni.
[Nie znaleziono pliku]Mapa: mapa w skali 1:8000, podkład mapa topograficzna z naniesionymi znakami topograficznymi używanymi jak w mapach do biegów na orientację.
Karta startowa: uczestnik powinien przepisać numery kodów w kartę startową tj: kod 31 w kratkę nr 1, kod 32 w kratkę nr 2 itd.
Trasa RODZINNA i ZIELONA – potwierdzić 12 PK ( długość po najkrótszym wariancie 0k. 3100m)
Trasa MIX i NIEBIESKA – potwierdzić 14 PK ( długość po najkrótszym wariancie 0k. 3500m)
Trasa OPEN i CZERWONA – potwierdzić 17 PK (długość po najkrótszym wariancie ok 4800m)
Trasa CZARNA – potwierdzić 20 PK (długość po najkrótszym wariancie ok 5500m)
opisy punktów kontrolnych zostaną podane w bazie imprezy
Punkty kontrolne zostały ustawione w ciekawych miejscach Ujeściska i Łostowic. Zapraszam na najbliższą edycję.
Skrót regulaminu DInO „Harpus” Ujeścisko-Łostowice 20.09.2015
Biuro imprezy przyjmuje uczestników od godziny 10.30 do 12.30;
Baza i biuro imprezy zlokalizowane będzie przy zbiorniku retencyjnym „Świętokrzyska” w pobliżu bloku mieszkalnego ul. Konstantego Bergiela 1;
Lokalizacja GPS 54.316374, 18.582162
Lokalizacja bazy imprezy na mapie google
- Dojazd i dojście:
Dojście z przystanku autobusowego Wieżycka do centrum imprezy ok 500 m
- Współpraca:
Rada Dzielnicy Ujeścisko – Łostowice,
Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku, 80-254 Gdańsk, ul. Partyzantów 36,
Szkoła Podstawowa nr 86 w Gdańsku ul. Wielkopolska 20,
Zakład Utylizacyjny Sp. z o.o. w Gdańsku,
Szkółka Żeglarska „Optymiści Gdańsk”,
Smocze Łodzie „Husaria Gdańsk”
- Cel imprezy na orientację:
– rozwijanie wśród dzieci, młodzieży i dorosłych zamiłowania do uprawiania sportu, zachęcenie do turystyki aktywnej i rekreacji,
– popularyzacja imprez na orientację, jako doskonałej formy niekonwencjonalnego wypoczynku dla rodzin,
– wymiana doświadczeń przez sympatyków imprez na orientację,
– praktyczne potwierdzenie własnych umiejętności w posługiwaniu się mapą i kompasem,
– ukazanie uczestnikom ciekawych miejsc do spędzania czasu wolnego w gdańskich dzielnicach,
- Zespół organizacyjny:
Impreza organizowana jest przez grono klubowiczek, klubowiczów i sympatyków Pomorskiego Klubu Orientacji HARPAGAN.
Kierownik Imprezy: Michał Jarocki
- Program imprezy:
20 września 2015 (niedziela):
RAMOWY PROGRAM IMPREZY:
od 10.30 do 12.30 praca biura imprezy,
11.00. uroczyste otwarcie imprezy,
11.15 godzina „0” dla wszystkich tras,
11:00 – 12:30 start wszystkich tras
11:00 – 16:00 Regaty żeglarskie
11:00 – 16:00 Pokazy wioślarskie
16.00 – zakończenie imprezy
losowanie nagród odbywa się zaraz po przybyciu na metę
orientacyjne wyniki ze wszystkich tras będą wywieszane w trakcie trwania imprezy
- Opłata startowa:
Opłata startowa dla mieszkańców zameldowanych w dzielnicy Ujeścisko – Łostowice
Trasy:Wysokość opłaty startowej: | Mieszkańcy dzielnicy Ujeścisko-Łostowice (zameldowani) zgłoszeni w terminie do piątku 18.09.2015 włącznie. Opłata płatna w Biurze, w bazie imprezy. | Mieszkańcy dzielnicy Ujeścisko-Łostowice (zameldowani) niezgłoszeni w terminie. Opłata płatna w Biurze, bazie imprezy |
Dzieci do 6 roku życia, roczniki 2009 i młodsi | 1 zł, | 1 zł |
Dzieci do 12 roku życia, roczniki: 2002 i młodsi | 1 zł, | 1 zł |
Młodzież do 20 roku życia, roczniki: 1995-2004 | 1 zł, | 1 zł |
Dorośli roczniki: 1994 i starsi | 3 zł, | 5 zł |
Opłata dla uczestników niezameldowanych w dzielnicy Ujeścisko – Łostowice
Trasy:Wysokość opłaty startowej: | Osoby zgłoszone w terminie do piątku 18.09.2015 włącznie. Opłata płatna w Biurze, w bazie imprezy. | Osoby niezgłoszone w terminie. Opłata płatna w Biurze, w bazie imprezy. |
Dzieci do 6 roku życia, roczniki 2009 i młodsi | 1 zł | 1 zł |
Dzieci do 12 roku życia, roczniki: 2002 i młodsi | 5 zł | 10 zł |
Młodzież do 20 roku życia, roczniki: 1995-2004 | 10 zł | 15 zł |
Dorośli roczniki: 1994 i starsi | 15 zł | 20 zł |
- Zgłoszenia:
Internet: Zgłoszenia przyjmujemy do dnia 18 września 2015 roku (piątek) poprzez formularz zgłoszeniowy na stronie www.harpus.pl
Na miejscu, w biurze imprezy: Na każdą trasę startową jest ustalony limit zgłoszeń. Zalecamy zgłoszenia poprzez internet. Na miejscu tylko do wyczerpania pakietów startowych w ramach limitów na danej trasie.
- Uczestnictwo:
Prawo uczestnictwa w Dzielnicowej Imprezie na Orientację „Harpuś” mają osoby:
– które ukończyły 18 lat oraz
– osoby niepełnoletnie na trasie zielona, niebieska, czerwona, czarna, mix, open mogą uczestniczyć tylko za pisemną zgodą rodzica/opiekuna prawnego
– osoby niepełnoletnie na „TRASIE RODZINNEJ” mogą uczestniczyć tylko pod opieką rodzica/opiekuna prawnego.
Formularz ”Pozwolenia na uczestnictwo osoby niepełnoletniej” można pobrać ze strony imprezy, z działu ”Pliki do pobrania”, lub w bazie imprezy.
Każdy uczestnik startuje na własną odpowiedzialność (w przypadku uczestników niepełnoletnich na wyłączną odpowiedzialność rodzica lub opiekuna prawnego). Dopuszcza się do uczestnictwa w imprezie wyłącznie osoby posiadające dobry stan zdrowia, nieposiadające przeciwwskazań medycznych do uczestnictwa w imprezie na orientację. Ten fakt uczestnik potwierdzi własnoręcznym podpisem na formularzu przygotowanym przez Organizatora.
– W przypadku osób niepełnoletnich potwierdzenie dobrego stanu zdrowia, braku przeciwwskazań medycznych oraz wyrażenie zgody na udział w dzielnicowej imprezie na orientację „Harpuś” potwierdza na formularzu Pozwolenia na start osoby niepełnoletniej własnoręcznym podpisem rodzic lub opiekun prawny nieletniego uczestnika oraz osoba, której opiekunowie prawni powierzyli opiekę nad nieletnim w czasie trwania imprezy.
- Kategorie startowe:
Opis kategorii startowych
RODZINNA – krótka i łatwa,
zespół minimum z jednym dzieckiem do 12 roku życia,
(liczy się ukończenie trasy)
MIX – średnio długa i dość łatwa,
zespół do 5 osób włącznie w dowolnej konfiguracji wieku i płci,
(liczy się ukończenie trasy)
OPEN – dość długa i dość trudna,
zespół do 5 osób włącznie w dowolnej konfiguracji wieku i płci,
(liczy się ukończenie trasy)
ZIELONA – krótka i łatwa,
start indywidualny
(liczy się ukończenie trasy)
NIEBIESKA – średnio długa i dość łatwa,
start indywidualny
(liczy się ukończenie trasy)
CZERWONA – dość długa i dość trudna,
start indywidualny
(liczy się ukończenie trasy)
CZARNA – długa i trudna,
start indywidualny
(liczy się ukończenie trasy)
- Zasady rywalizacji:
Zasady rywalizacji są integralną częścią Regulaminu Dzielnicowej Imprezy na Orientację „Harpuś”, i można znaleźć je poniżej tego dokumentu.
Start wszystkich uczestników odbywa się w wyznaczonych minutach startowych, przydzielonych w biurze imprezy. Po starcie uczestnicy zmierzają do mety non-stop.
Klasyfikacja:
Wyniki wstępne będą dostępne w bazie imprezy.
Na trasach zielonej, niebieskiej, czerwonej i czarnej także z podziałem na płeć.
Uwaga:
Na trasie rodzinnej nie będzie mierzony czas. Liczy się ukończenie trasy.
- Mapy:
Na wszystkich trasach mapy topograficzne, kolorowe. Aktualizacja mapy wrzesień 2015, z naniesioną symboliką do biegów na orientację. Dokładne skale map zostaną podane w komunikacie technicznym. Trasy będą budowane w skali od 1:4000 do 1:10000.
- Punkty Kontrolne i ich potwierdzanie:
Na punktach kontrolnych znajdują się płócienne (przestrzenne) lampiony biało pomarańczowe wraz z perforatorem do potwierdzania PK. Każdy punkt ma umieszczony swój numer PK widoczny z każdej strony lampionu. Potwierdzenie PK następuje poprzez perforację karty startowej w kolejnej kratce numeru PK perforatorem z PK.
- Nagrody:
– każdy uczestnik bierze udział w losowaniu drobnych upominków,
- Świadczenia:
– mapa z trasą biegu,
– komunikat techniczny,
– pamiątkowy dyplom dla każdego uczestnika,
– coś na ząb na mecie imprezy,
– napój lub gorąca herbata,
– opiekę sędziowską,
-protokół z imprezy (w formie elektronicznej),
– potwierdzenie punktów do OInO,
– świeże powietrze (nawet całkiem sporo) i dobrą zabawę,
– inne nieujawnione w miarę możliwości organizacyjnych.
- Komunikat techniczny:
Szczegółowy Komunikat techniczny z omówieniem tras będzie dostępny w Bazie imprezy oraz na stronie internetowej www.harpus.pl