XXI Marsze na Orientację Harce Prezesa – zapraszamy
Serdecznie zapraszamy na Nocne Marsze na Orientacje „Harce Prezesa” 18-19.2015
Zapisanych jest już 100 osób czas na Was
Regulamin poniżej
XXI MARSZE NA ORIENTACJĘ
HARCE PREZESA
HARCE PREZESA na terenie TRÓJMIEJSKIEGO PARKU KRAJOBRAZOWEGO
18 – 19 grudnia 2015, Gdańsk Lasy Oliwskie
- NAZWA IMPREZY:
XXI Marsze na Orientację HARCE PREZESA zwane dalej „Imprezą”
- TERMIN i MIEJSCE:
Impreza odbędzie się wieczorową porą oraz w nocy z 18 na 19 grudnia 2015 (piątek/sobota) na terenach Gdańska Oliwy oraz terenach TRÓJMIEJSKIEGO PARKU KRAJOBRAZOWEGO.
- CELE IMPREZY:
– ukazanie piękna i ciekawych miejsc Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego po zmroku,
– rozwijanie wśród dzieci, młodzieży i dorosłych zamiłowania do uprawiania turystyki kwalifikowanej, rekreacji i sportu,
– podnoszenie ogólnej sprawności, tężyzny i zdrowotności uczestników Imprezy,
– popularyzacja turystycznych imprez na orientację, jako doskonałej formy niekonwencjonalnego wypoczynku dla wszystkich,
– wymiana doświadczeń oraz integracja środowiska sympatyków imprez na orientację,
– praktyczne potwierdzenie własnych umiejętności w posługiwaniu się mapą i kompasem,
– kontynuacja Marszów na Orientację HARCE PREZESA organizowanych dotychczas przez Klub Imprez na Orientację NEPTUN.
- TRÓJMIEJSKI PART KRAJOBRAZOWY:
Impreza organizowana jest w ramach współpracy z Trójmiejskim Parkiem Krajobrazowym. Uczestnicy będą poruszać się na trasach w obrębie i otulinie Parku. Naszym celem jest między innymi przybliżenie roli, rangi oraz potrzeby istnienia Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego, jest jedną z form ochrony przyrody.
- ORGANIZATOR:
Pomorski Klub Orientacji „HARPAGAN” z siedzibą w Gdańsku, ul. Ogarna 72, 80-826 Gdańsk,
tel. +48 694-426-040,
e-mail info@nullharpagan.pl
internet www.harpagan.pl
- WSPÓŁPRACA:
– Zarząd Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego z siedzibą w Gdańsku www.tpkgdansk.pl
– Zespół Kształcenia Podstawowego i Gimnazjalnego nr 17 w Gdańsku Oliwie www.szkola-sportowa.pl
– Oddział Regionalny PTTK z siedzibą w Gdańsku www.pttkkrowiabrama.pl
– Nadleśnictwo Gdańsk z siedzibą w Gdyni www.nadlesnictwo.gdansk.lasy.gov.pl
- ZESPÓŁ ORGANIZACYJNY:
Impreza organizowana jest przez grono klubowiczek, klubowiczów oraz sympatyków Pomorskiego Klubu Orientacji HARPAGAN.
Kierownik Imprezy: Dominika Bąkowska – Organizator InO PTTK, uprawnienia nr 8/132/2013
Sędzia Główny: Michał Sadowski – Przodownik InO PTTK, uprawnienia nr 598
Harcujący Prezes: Karol Kalsztein – Honorowy Przodownik InO PTTK, nr leg. 047
- BAZA:
Baza znajdować się będzie w:
Zespole Kształcenia Podstawowego i Gimnazjalnego nr 17,
Gdańsk Oliwa, ul. Wąsowicza 30,
Namiar GPS: N 54° 24′ 15,0″ E 18° 34′ 02,0″
- UCZESTNICTWO I WYPOSAŻENIE:
Prawo w uczestnictwie w Imprezie mają osoby:
– które ukończyły 18 lat,
– osoby niepełnoletnie w wieku od 11 do 18 lat mogą uczestniczyć w Imprezie tylko w zespołach minimum dwuosobowych za pisemną zgodą rodzica/opiekuna prawnego,
– osoby niepełnoletnie w wieku od 0 do 11 lat mogą uczestniczyć w Imprezie tylko pod opieką osoby pełnoletniej oraz za pisemną zgodą rodzica/opiekuna prawnego.
– formularz „Pozwolenia na uczestnictwo osoby niepełnoletniej” można pobrać ze strony Imprezy z działu „Pliki do pobrania”,
– Jeden opiekun na trasie może opiekować się maksymalnie 10 osobami niepełnoletnimi.
– Każdy uczestnik startuje na własną odpowiedzialność (w przypadku uczestników niepełnoletnich na wyłączną odpowiedzialność rodzica lub opiekuna prawnego). Dopuszcza się do uczestnictwa w Imprezie wyłącznie osoby posiadające dobry stan zdrowia, które nie posiadają przeciwwskazań medycznych do uczestnictwa w Imprezie. Ten fakt uczestnik potwierdzi własnoręcznym podpisem na formularzu przygotowanym przez Organizatora.
– W przypadku osób niepełnoletnich potwierdzenie dobrego stanu zdrowia, braku przeciwwskazań medycznych oraz wyrażenie zgody na udział w Imprezie potwierdza na formularzu ”Pozwolenia na uczestnictwo osoby niepełnoletniej” własnoręcznym podpisem rodzic lub opiekun prawny nieletniego uczestnika oraz osoba, której opiekunowie prawni powierzyli opiekę nad nieletnim w czasie trwania Imprezy w przypadku tras „Od zmierzchu do świtu”.
– każdy zespół powinien posiadać: kompas, długopis (niebieski wkład), odpowiednie ubranie do lasu, odpowiednie oświetlenie, elementy odblaskowe oraz działający telefon komórkowy.
- FORMUŁA, MAPY I TRASY STARTOWE:
Impreza odbywa się w formule pieszej, to znaczy uczestnicy mogą poruszać się na trasach tylko za pomocą własnych nóg (pieszo, marszobieg, bieg).
Na wszystkich trasach mapy kolorowe, zabezpieczone w foliowym worku strunowym.
Trasy „Wieczorową porą” (długość tras od 3 do 5 km)
Trasy, które odbywają się wieczorową porą już po zmroku, aczkolwiek jeszcze przed ciszą nocną.
Piesza Dzieci TD – dla osób urodzonych w roku 2002 i później (zespoły 2 – 5 osobowe), uczestnicy mają do dyspozycji mapę z pełną treścią topograficzną,
Piesza Młodzieży TM – dla osób urodzonych w 2001 – 1999 (zespoły 2 – 5 osobowe), uczestnicy mają do dyspozycji mapę z prawie pełną treścią topograficzną (niewielkie przekształcenia mapy),
Piesza Początkujących TP – bez względu na wiek (zespoły 1 – 11 osobowe), trasa łatwa, dla osób, które chcą pójść w teren na spacer mając do dyspozycji mapę z pełną treścią topograficzną,
Piesza Otwarta TO – bez względu na wiek (zespoły 1 – 5 osobowe), trasa dość trudna, dla osób, które mają doświadczenie w poruszaniu się po terenie za pomocą przekształconych map z niepełną treścią topograficzną,
Trasy „Od zmierzchu do świtu”
Trasy, które odbywają się od zmierzchu do świtu, gdzie znaczną część pokonujemy już w trakcie ciszy nocnej.
Piesza 10 km „Fajrant Prezesa” bez względu na wiek (zespoły 1 – 11 osobowe), kolorowa mapa w skali 1:15 000 (pełna treść topograficzna),
Piesza 20 km „Obchód Prezesa” bez względu na wiek (zespoły 1 – 5 osobowe), kolorowa mapa w skali 1:15 000 (pełna treść topograficzna),
Piesza 30 km „Nadgodziny Prezesa” bez względu na wiek (zespoły 1 – 5 osobowe), kolorowa mapa w skali 1:20 000 (pełna treść topograficzna),
Piesza 40 km „Harce Prezesa” bez względu na wiek (zespoły 1 – 5 osobowe), kolorowa mapa w skali 1:20 000 (pełna treść topograficzna),
- PUNKTACJA I SĘDZIOWANIE:
Punktacja prowadzona będzie według zasad Punktacji i Współzawodnictwa w Turystycznych
Marszach na Orientację KInO ZG PTTK z dnia 01 stycznia 2012 roku, dostępnych pod adresem:
http://www.ino.pttk.pl/przepisy/regulaminy_turystycznych_ino_2012.pdf
- RAMOWY PROGRAM:
18 grudnia 2015 (piątek)
od godz. 16.00 – przyjmowanie uczestników w bazie imprezy,
17.30 – uroczyste rozpoczęcie imprezy,
17.40 – 17.50 konkursy krajoznawcze dla każdego cz. 1
18.00 – godzina „0” dla wszystkich tras (TD, TM, TP, TO, TP10, TP20, TP30, TP40),
18.00 – 19.00 start tras TD, TM, TP, TO (w terenie),
18.30 – odprawa techniczna tras długich,
18.40 – 18.50 – konkursy krajoznawcze dla każdego cz. 2,
19.00 – 22.00 meta tras TD, TM, TP, TO,
19.00 – 20.30 start tras TP10, TP20, TP30, TP40 (w bazie),
19.30 – 24.00 – ognisko na trasach długich (pit stop do 60 min),
21.00 – 24.00 – meta tras TP10, TP20, TP30, TP40,
19 grudnia 2015 (sobota)
0.00 – 4.00 – ognisko na trasach długich (pit stop do 60 min),
0.00 – 10.00 – meta tras TP10, TP20, TP30, TP40,
10.00 – uroczyste zakończenie imprezy dla wszystkich kategorii z losowaniem nagród,
do godz. 11.00 – opuszczenie bazy imprezy przez uczestników.
- PRACA BIURA:
18 grudnia 2015 (piątek)
16.30 – 18.00 – zgłoszenia uczestników tras TD, TM, TP, TO,
18.00 – 22.00 – zgłoszenia uczestników tras 10 km, 20 km, 30 km, 40 km,
22.00 – 24.00 – obsługa bieżąca uczestników,
19 grudnia 2015 (sobota)
6.00 – 11.00 – obsługa bieżąca uczestników.
- ZGŁOSZENIA:
Uczestnik zobowiązany jest do wypełnienia i wysłania formularza zgłoszeniowego poprzez Internet lub w ostatnim terminie w Biurze w bazie Imprezy:
do 14 grudnia 2015 roku:
– obowiązuje promocyjna opłata startowa – zgłoszenia można dokonać wyłącznie wypełniając formularz i przesyłając go w formie elektronicznej na email info@nullharpagan.pl
od 15 grudnia 2015 roku:
– obowiązuje wyższa opłata startowa – można zgłaszać się tylko bezpośrednio przed startem, w Biurze (wszelkie opłaty tylko gotówką).
Po potwierdzeniu wpłynięcia opłaty startowej na konto organizatora, uczestnik zostaje wpisany na listę startową.
W Biurze, osoby zgłoszone będące na liście startowej wypełniają formularz dotyczący akceptacji regulaminu i zasad współzawodnictwa Imprezy.
Osoby niezgłoszone wypełniają cały formularz zgłoszeniowy wraz z częścią dotyczącą akceptacji regulaminu i zasad współzawodnictwa Imprezy.
Uczestnicy niepełnoletni składają w Biurze podpisany formularz „Pozwolenia na uczestnictwo osoby niepełnoletniej”.
Odpowiednie formularze będą dostępne w Biurze.
- OPŁATA STARTOWA:
Opłata startowa dotyczy każdej osoby w zespole (za każdą osobę w zespole):
Terminy płatności (data księgowania na koncie organizatora)
- Pierwszy termin – zgłoszenie i płatność do 14.12.2015
- Drugi termin – zgłoszenie do 14.12.2015 i płatność w Bazie Imprezy
- Termin ostateczny – zgłoszenie i płatność w Bazie Imprezy po 14.12.2015 i w Biurze Rajdu w dniach 16-18.04.2015 (płatne w Bazie Rajdu)
ZNIŻKI W OPŁACIE STARTOWEJ:
– 50% osoby, które będą zwycięzcami w konkursach wiedzy o TPK, publikowanych na fanpage www.facebook.com/harceprezesa ,
– opiekun co najmniej 10 osobowej (szkoły, drużyny harcerskie itp. itd.) startującej grupy dzieci i młodzieży, własny start opłaca w wysokości 1 zł,
PRZELEWY:
– Opłatę startową należy przesłać przelewem bankowym na konto:
Pomorski Klub Orientacji HARPAGAN, ul Ogarna 72, 80-826 Gdańsk.
BZ WBK I/O Gdańsk 62 1090 1098 0000 0001 0362 6857
– Tytuł przelewu należy wypełnić według następującego schematu: „(wybrana) TRASA + IMIĘ(-ONA) i NAZWISKO(-A)”
– Opłatę startową za kilka osób można uiszczać jednym przelewem.
UWAGA!!!
– W przypadku stwierdzenia braku obecności na listach startowych przed imprezą pomimo opłacenia opłaty startowej, należy w Biurze okazać dowód uiszczenia opłaty startowej.
– Czas weryfikacji zgłoszenia od momentu jego dotarcia do organizatorów może potrwać kilka dni (weryfikacja dokonywana jest manualnie).
- REZYGNACJA:
– Uczestnik, który zdecydował się zrezygnować z udziału w imprezie i zgłosi tą rezygnację e-mailem na adres info@nullharpagan.pl do dnia 14 grudnia 2015 roku ma prawo do zwrotu wniesionej opłaty startowej pomniejszonej o opłatę manipulacyjną w wysokości 10 zł.
– Rezygnacja z udziału wysłana na inny adres e-mail lub wysłana po tym terminie oraz zgłoszona w Bazie imprezy (podczas pracy Biura) nie uprawnia do zwrotu opłaty startowej oraz nie będzie przyjęta przez Biuro.
- ZMIANA TRASY:
– Uczestnik, który zdecydował się zmienić trasę i zgłosi tą zmianę e-mailem na adres info@nullharpagan.pl do dnia 14 grudnia 2015 roku ma prawo do takowej zmiany trasy.
– W przypadku zmiany trasy na trasę, gdzie normalna opłata startowa jest wyższa, będzie należało dopłacić różnicę w cenie tras do kwoty normalnej opłaty startowej według stawki płatnej.
– W przypadku zmiany trasy na trasę, gdzie normalna opłata startowa jest niższa, nie będzie przysługiwał zwrot wykonanej nadpłaty za trasę wcześniej opłaconą.
– Informacja o zmianie trasy wysłana na inny adres e-mail lub wysłana po tym terminie oraz zgłoszona w Bazie imprezy (podczas pracy Biura) nie uprawnia do zwrotu opłaty startowej oraz nie będzie przyjęta przez Biuro.
- ZAMIANA UCZESTNICTWA:
– Uczestnik, który zdecydował się zrezygnować z udziału w imprezie i ma możliwość scedowania swojego zgłoszenia wraz z opłatą startową na innego uczestnika i zgłosi tę zamianę uczestnictwa e-mailem na adres info@nullharpagan.pl do dnia 14 grudnia 2015 roku ma prawo do zamiany uczestnictwa bez poniesienia żadnych opłat manipulacyjnych.
Zamiana uczestnictwa wysłana na inny adres e-mail lub wysłana po tym terminie oraz zgłoszona w Bazie imprezy (podczas pracy Biura) nie uprawnia do zwrotu opłaty startowej oraz nie będzie przyjęta przez Biuro.
- NAGRODY:
– Uczestnicy sklasyfikowani na miejscach I – VI na poszczególnych trasach otrzymają dyplomy,
– Wśród osób obecnych na zakończeniu imprezy zostaną rozlosowane liczne upominki i nagrody,
– Organizatorzy szykują także niespodzianki o których nie czas jeszcze pisać.
- ŚWIADCZENIA STARTOWE:
– możliwość uczestnictwa w imprezie,
– świeże powietrze (nawet całkiem sporo) i dobra zabawa w terenie i bazie imprezy,
– kolorowa mapa (w foliowym worku strunowym),
– opracowane i przygotowane trasy imprezy,
– weryfikację wyników przez Zespół Sędziowski,
– materiały startowe w tym materiały krajoznawcze,
– komunikat techniczny,
– karta startowa na zespół,
– okolicznościowy numer startowy,
– samoprzylepna naklejka,
– odciski okolicznościowych pieczęci,
– możliwość udziału w konkursach w Bazie Imprezy,
– opieka medyczna w Bazie Imprezy,
– jeden nocleg w Bazie Imprezy w warunkach turystycznych (należy posiadać własny śpiwór, karimatę oraz czyste obuwie na zmianę),
– przechowalnie bagaży, toalety, prysznice w Bazie Imprezy,
– na trasach „Od zmierzchu do świtu” ognisko, na którym będzie dla każdego uczestnika czekała kiełbaska do własnoręcznego upieczenia,
– coś na ząb po przybyciu do bazy imprezy po pokonaniu trasy (wszystkie trasy) oraz herbata,
– wrzątek do celów spożywczych,
– potwierdzenie i weryfikacja OInO (wszystkie trasy 2 pkt), OTP,
– protokół z imprezy (w formie elektronicznej),
– inne materiały w miarę napływu świadczeń.
- KONKURSY:
W ramach organizacji imprezy przygotowaliśmy szereg konkursów z atrakcyjnymi nagrodami.
Na profilu Harców Prezesa www.facebook.com/harceprezesa , w każdy piątek (20, 27 listopada oraz 4, 11 i 18 grudnia) zostanie podane pytanie dotyczące Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego, na które będzie trzeba odpowiedzieć do poniedziałku włącznie na nasz email konkurs@nullharpagan.pl
W bazie imprezy m.in. będzie można wziąć udział w quizie wiedzy o Trójmiejskim Parku Krajobrazowym, gdzie każda prawidłowa odpowiedź będzie nagradzana upominkiem.
- SKLEPIK HARPAGANOWY:
W bazie imprezy będzie czynny Sklepik Harpaganowy w którym można zakupić mapniki rowerowe, mapy turystyczne, koszulki oraz buffy Harpaganowe, zegary startowe i wiele innych gadżetów.
- WYŻYWIENIE:
Organizatorzy zapewniają dla wszystkich uczestników coś na ząb w bazie imprezy, po przybyciu na metę oraz dla uczestników tras „Od zmierzchu do świtu” kiełbaski do upieczenia na Pit Stop. Uczestnicy mają do dyspozycji w bazie imprezy miejsce, w którym będzie można otrzymać wrzątek do własnych naczyń.
- NOCLEGI:
Uczestnicy mają do dyspozycji w bazie imprezy wiele miejsca na podłodze w wyznaczonych lokalizacjach (w tym: sali gimnastycznej, korytarzach szkolnych, klasach oraz innych zakamarkach bazy). Organizatorzy nie zapewniają materaców ani śpiworów.
- PARKINGI:
W okolicy bazy imprezy istnieje możliwość zaparkowania samochodów osobowych. W przypadku większej ilości zgłoszonych uczestników, przygotujemy wydzielone miejsce parkingowe, o czym poinformujemy w osobnym komunikacie na stronie www imprezy. Nie mniej, zalecamy dojazd komunikacją miejską lub innym transportem zbiorowym.
- KOMUNIKACJA:
W okolicy bazy dostępna jest komunikacja miejska ZTM Gdańsk oraz kolejowa różnych firm przewozowych (PKP IC, PKP SKM Trójmiasto, PR). Dla osób przybyłych z dalszych okolic koleją zalecamy dojazd do stacji Gdańsk Oliwa, skąd do bazy imprezy jest 1200 m.
- RUCH DROGOWY:
– Impreza będzie odbywać się przy nieograniczonym ruchu drogowym.
– Uczestnicy muszą przestrzegać przepisów Kodeksu Drogowego.
– Uczestnicy muszą zachować szczególną ostrożność mając na uwadze możliwość wyjechania pojazdów z pól, dróg leśnych czy pojedynczych zabudowań.
– Uczestnicy na drogach gruntowych oraz publicznych (bez chodników) idący pieszo lub biegnący powinni poruszać się lewą stroną drogi.
– Za kolizje i wypadki podczas imprezy ponosi odpowiedzialność uczestnik lub inny użytkownik drogi przyczyniający się wskutek naruszenia przepisów ruchu drogowego do zaistnienia zdarzenia.
– Organizator nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne kolizje i wypadki podczas imprezy.
- OCHRONA ŚRODOWISKA NATURALNEGO
– Uczestnicy obowiązani są szanować środowisko naturalne, w którym poruszają się podczas imprezy,
– Uczestnicy nie mogą zanieczyszczać terenu i pozostawiać śmieci na trasach imprezy,
– Zabrania się używania szklanych pojemników w terenie,
– Obowiązuje zakaz rozpalania i palenia ognisk na terenach leśnych, poruszania się po uprawach rolnych, szkółkach leśnych i terenach prywatnych,
– W przypadku poruszania się po terenach rezerwatów przyrody obowiązuje absolutny zakaz schodzenia z dróg ogólnodostępnych w rezerwacie,
– Uczestnicy muszą przestrzegać przepisów przeciw-pożarowych w terenie jak i bazie imprezy. Za skutki naruszenia tych przepisów uczestnik odpowiada osobiście.
W przypadku naruszania powyższych punktów, uczestnicy mogą być ukarani dyskwalifikacją ogłoszoną w wynikach końcowych imprezy.
- DANE OSOBOWE, WIZERUNEK ORAZ KORESPONDENCJA
– Uczestnicy Imprezy wyrażają zgodę na publiczne ogłoszenie wyników wraz z danymi osobowymi w postaci imienia, nazwiska, roku urodzenia i miejscowości podanych w zgłoszeniu.
– Uczestnicy Imprezy zgadzają się na otrzymywanie korespondencji drogą elektroniczną i udostępniają w tym celu swój adres e-mail zgodnie z ustawą z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204).
– Uczestnicy Imprezy wyrażają zgodę na przetwarzanie ich danych osobowych na potrzeby organizowanych przez Pomorski Klub Orientacji HARPAGAN imprez i rajdów jak również na ich gromadzenie w bazach danych Pomorskiego Klubu Orientacji HARPAGAN zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz. U. z 2002r. Nr 101 poz. 926 z późniejszymi zmianami).
– Organizator Imprezy, Patroni i Sponsorzy są uprawnieni do wykorzystania wizerunku, wypowiedzi i danych osobowych poszczególnych uczestników, biorących udział w Imprezie, przy czym wizerunek i dane te będą wykorzystywane w materiałach promujących Imprezę i wydarzenia towarzyszące Imprezie (prasa, radio, telewizja, Internet, materiały graficzne).
– Uczestnikom Imprezy oprócz nagród i upominków nie przysługują żadne dalsze gratyfikacje, w szczególności wynagrodzenie z tytułu wykorzystania wizerunku, wypowiedzi i danych osobowych.
– Uczestnicy Imprezy wyrażają zgodę na przeniesienie autorskich praw majątkowych do wizerunku i wypowiedzi dla prasy, radia i telewizji utrwalonego poprzez dokumentację prasową, fotograficzną i filmową obejmujące wszystkie pola eksploatacji wymienione w art. 50 Ustawy z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity Dz. U. z 2000 r. nr 80 poz. 904 z późniejszymi zmianami) na Pomorski Klub Orientacji HARPAGAN.
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE:
– Impreza odbędzie się bez względu na warunki atmosferyczne.
– Zgłoszenie dopiero w Biurze Imprezy w trakcie trwania Imprezy nie gwarantuje otrzymania pełnych świadczeń.
– W Biurze Imprezy podczas zapisów wymagane będą od uczestników dowody wpłaty opłaty startowej w przypadku ewentualnych niejasności i braku na liście startowej.
– W Biurze Imprezy podczas odbioru pakietu startowego będzie wymagane okazanie dokumentu tożsamości celem weryfikacji roku urodzenia uczestnika.
– Uczestnik, który nie zgłosił się do Biura Imprezy w trakcie trwania Imprezy traci prawo do opłaty startowej i wszystkich świadczeń.
– Organizator nie zapewnia transportu do Bazy Imprezy uczestnikom, którzy rezygnują w trakcie trwania Imprezy z kontynuowania przebycia tras Imprezy. W wyjątkowych sytuacjach w miarę możliwości Organizatorzy mogą przewieźć uczestników do Bazy Imprezy aczkolwiek czas oczekiwania na transport może być bardzo długi i związany jest on z bieżącą działalnością logistyczną Organizatora.
– Organizator nie ponosi odpowiedzialności za wypadki i zdarzenia losowe zaistniałe podczas dojazdu uczestników na Imprezy i w czasie powrotu z niego.
– Uczestnikom zaleca się ubezpieczenie we własnym zakresie (ubezpieczenie NNW i OC).
– Uczestnicy zobowiązani są do posiadana i okazywania na wezwanie Organizatorów i innych służb ważnego dowodu tożsamości.
– Uczestnicy biorą udział w Imprezie na własną odpowiedzialność (w przypadku uczestników niepełnoletnich na wyłączną odpowiedzialność rodziców lub opiekunów prawnych).
– Organizatorzy mają prawo wycofać z trasy uczestnika Imprezy, w przypadku stwierdzenia przez obsługę medyczną niezdolności do kontynuowania wysiłku fizycznego podczas Imprezy oraz w przypadku stwierdzenia złamania przepisów niniejszego regulaminu.
– Uczestnicy ponoszą odpowiedzialność cywilną za wszystkie wyrządzone przez siebie szkody z własnej, wyłącznej winy innym uczestnikom Imprezy oraz osobom trzecim.
– Organizator oraz wszystkie osoby działające w jego imieniu lub z jego upoważnienia związane z przeprowadzeniem i organizacją Imprezy nie ponoszą odpowiedzialności za szkody osobowe, rzeczowe i majątkowe uczestników, które wystąpią przed, w trakcie lub po Imprezie.
– Organizator nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne kolizje i wypadki na trasach Imprezy spowodowane z winy uczestnika. Za ewentualne kolizje i wypadki na trasie spowodowane z winy uczestnika, odpowiedzialność będzie ponosił uczestnik.
– Organizator zastrzega sobie prawo do zezwolenia personelowi medycznemu i paramedycznemu zatrudnionemu w imieniu Organizatora do udzielenia pierwszej pomocy medycznej lub wykonania innych zabiegów medycznych, także transportu Uczestnika poszkodowanego w bezpieczne miejsce.
– W razie wypadku lub powstałej szkody związanej z Imprezą uczestnicy nie mogą występować z roszczeniami odszkodowawczymi wobec Organizatora lub osób działających w jego imieniu lub z jego upoważnienia, związanymi z przeprowadzeniem i organizacją Imprezy.
– Uczestnicy oświadczają, że wszystkie dane personalne i dane dotyczące stanu zdrowia wpisane przez nich do formularzy Imprezy są kompletne i zgodne z prawdą.
– Uczestnicy zobowiązują się do przestrzegania zarządzeń i poleceń ze strony służb porządkowych Organizatora w czasie trwania Imprezy.
– Organizator nie ponosi odpowiedzialności za konsekwencje przebywania przez uczestników na terenach stanowiących własność prywatną oraz terenach zamkniętych.
– Zabronione jest niszczenie wszelkich upraw, nasadzeń leśnych jak i własności prywatnej oraz każdej innej napotkanej na swojej trasie i Bazie Imprezy.
– Na trasach Imprezy mogą występować strome podejścia oraz zejścia jak i inne niebezpieczne warunki terenowe. Bezpieczne pokonanie tychże odcinków tras leży w gestii uczestnika, który sam bierze odpowiedzialność za siebie i podejmowane decyzje co do pokonania tychże odcinków.
– Uczestnicy podczas Imprezy zobowiązani są do przestrzegania niniejszego regulaminu, zasad współzawodnictwa oraz odnoszenia się z należytym szacunkiem wobec siebie, osób postronnych oraz osób z zespołu organizacyjnego Imprezy. Nie mogą także używać wulgarnych słów ani zachowywać się w sposób niegodny uczestnika Imprezy.
– Nieznajomość regulaminu Imprezy i jego nieprzestrzeganie nie będą uznawane przez Organizatora jako podstawy do jakichkolwiek roszczeń lub protestów ze strony uczestnika, jak i osób trzecich. Podpis uczestnika na formularzu Imprezy potwierdza zapoznanie się z warunkami Regulaminu i Zasad Współzawodnictwa w Imprezie.
– Ostateczna Interpretacja niniejszego Regulaminu należy wyłącznie do Organizatora, natomiast interpretacja przepisów Zasad Współzawodnictwa należy do Sędziego Głównego Imprezy. W sprawach spornych decyzja Organizatorów lub Sędziego Głównego Imprezy jest decyzją ostateczną.
– Nieprzestrzeganie niniejszego regulaminu grozi dyskwalifikacją uczestnika.
– Wymagana będzie duża porcja humoru oraz wyrozumiałości dla wszystkich w bazie Imprezy jak i na trasach Imprezy.
- INFORMACJE DODATKOWE:
Informacji dodatkowych udziela Biuro Klubu poprzez email info@nullharpagan.pl lub bezpośrednio Kierownik Imprezy Dominika Bąkowska tel. 503-332-717.
- ZASADY WSPÓŁZAWODNICTWA:
Zasady współzawodnictwa zostaną opublikowane do 30 listopada 2014 roku na stronie www.harpagan.pl. Zasady współzawodnictwa są integralną częścią Regulaminu Imprezy.
- KOMUNIKAT TECHNICZNY:
Komunikat techniczny zostanie opublikowany do 15 grudnia 2015 roku na stronie www.harpagan.pl. Na tej stronie www także inne ważne informacje organizacyjne.
Polecamy śledzić także nasz profil na facebooku www.facebook.com/harceprezesa
Serdecznie zapraszamy!
ZESPÓŁ ORGANIZACYJNY
XXI MnO HARCE PREZESA