Zasady współzawodnictwa

ZASADY WSPÓŁZAWODNICTWA
EKSTREMALNEGO RAJDU NA ORIENTACJĘ HARPAGAN-54 SZEMUD 2017

aktualność na 15 lipca 2017 roku

wszelkie zmiany zaznaczono kolorem zielonym

Nieznajomość zasad współzawodnictwa nie zwalnia z ich przestrzegania, wszelkie wątpliwości z chęcią wyjaśnimy mailowo bądź telefonicznie.

SPIS TREŚCI

  1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

    1. Ekstremalny Rajd na Orientację HARPAGAN-54 (zwany dalej Rajdem) jest rajdem turystycznym, w którym na danej trasie startowej w odpowiednim limicie czasowym należy przejść/przejechać daną trasę potwierdzając obecność na Punktach Kontrolnych (zwanych dalej PK) zlokalizowanych na mapach dostarczonych uczestnikowi na starcie.
    2. Organizatorem Ekstremalnego Rajdu na Orientację HARPAGAN-54 jest Pomorski Klub Orientacji HARPAGAN z siedzibą w Gdańsku.
    3. Niniejszy dokument stanowi integralną część Regulaminu Rajdu.

    SPIS TREŚCI

  2. TRASA PIESZA 10km (TP10 HARPUŚ)

    1. Podstawowym celem na trasie pieszej 10 km (TP10 HARPUŚ) jest to, aby w limicie czasowym 5 godzin przejść całą trasę, potwierdzając obecność na wszystkich PK, zgodnie z kolejnością podaną na mapie.
    2. Start wszystkich uczestników trasy odbywa się jednocześnie, po czym uczestnicy zmierzają do mety non-stop.
    3. Wydawanie map na starcie następuje na 5 minut przed godziną startu.
    4. Organizatorzy na starcie dostarczają kolorową mapę w skali 1:10 000 z zaznaczonymi PK. Używanie map innych niż dostarczone przez Organizatorów (w tym map w postaci cyfrowej w urządzeniach nawigacji satelitarnej) jest zabronione. Uczestnik, który używa niedozwolonych map zostanie zdyskwalifikowany.
    5. Wszelkie przerwy na trasie są wliczane w czas pokonania trasy i można korzystać z tego przywileju bez ograniczeń.
    6. Uczestnicy mają obowiązek potwierdzać kolejne PK zgodnie z kolejnością opisaną na mapie.
    7. Długość trasy została obliczona według optymalnego wariantu pokonywania trasy, wzdłuż najkrótszych elementów liniowych na mapie: dróg, ścieżek, granic kultur lub innych elementów liniowych (nie są to odległości w linii prostej między tymi PK).
    8. Warunkiem sklasyfikowania uczestnika jest odnalezienie i prawidłowe potwierdzenie minimum pierwszego PK trasy do czasu jego zamknięcia przez Organizatorów.
    9. Uczestnik musi również zdać kartę startową na mecie Rajdu, natychmiast po ukończeniu trasy. W innym czasie weryfikacja karty startowej nie będzie prowadzona i Uczestnik zostanie umieszczony w klasyfikacji końcowej jako nieklasyfikowany.
    10. O klasyfikacji uczestnika w pierwszej kolejności decyduje ilość potwierdzonych zgodnie z kolejnością PK, w limicie czasowym 5 godzin od startu. W drugiej kolejności decyduje czas przejścia od startu do ostatniego potwierdzonego PK lub mety.
    11. Uczestnik, który dotrze na metę po upływie limitu czasowego będzie klasyfikowany niżej niż uczestnicy którzy dotrą na metę lub zdadzą kartę startową w limicie czasu.
    12. Klasyfikacja prowadzona jest indywidualnie z podziałem na płeć oraz osobno dla chłopców i dziewcząt do 12 roku życia.

    SPIS TREŚCI

  3. TRASA PIESZA 25km (TP25)

    1. Podstawowym celem na trasie pieszej 25 km (TP25) jest to, aby w limicie czasowym 8 godzin przejść całą trasę, potwierdzając obecność na wszystkich PK.
    2. Start wszystkich uczestników trasy odbywa się jednocześnie, po czym uczestnicy zmierzają do mety non-stop.
    3. Wydawanie map na starcie następuje na 5 minut przed godziną startu.
    4. Organizatorzy na starcie dostarczają kolorową mapę w skali 1:20 000 z zaznaczonymi PK. Używanie map innych niż dostarczone przez Organizatorów (w tym map w postaci cyfrowej w urządzeniach nawigacji satelitarnej) jest zabronione. Uczestnik, który używa niedozwolonych map zostanie zdyskwalifikowany.
    5. Wszelkie przerwy na trasie są wliczane w czas pokonania trasy i można korzystać z tego przywileju bez ograniczeń.
    6. Uczestnicy mogą potwierdzać kolejne PK w dowolnej kolejności (scorelauf), ustalonej przez siebie na podstawie otrzymanej mapy na starcie.
    7. Długość trasy została obliczona według optymalnego wariantu pokonywania trasy, wzdłuż najkrótszych elementów liniowych na mapie: dróg, ścieżek, granic kultur lub innych elementów liniowych (nie są to odległości w linii prostej między tymi PK).
    8. PK oddalone od miejsca startu trasy:
      1. o ponad 5 km otwierane są po 30 min od czasu startu oraz zamykane na 30  min przed upływem limitu czasu.
      2. o ponad 10 km są otwierane po 60 min od czasu startu oraz zamykane na 60 min przed upływem limitu czasu.
    9.  Na trasie obowiązuje punktacja dodatnio-ujemna (wagowa).
    10. Każdy PK trasy ma określoną punktację wagową. I tak odpowiednio:
      1. PK 1, 2, 3 mają 1 punkt wagowy,
      2. PK 4, 5, 6 mają 2 punkty wagowe,
      3. PK 7, 8, 9 mają 3 punkty wagowe,
      4. PK 10, 11, 12 mają 4 punkty wagowe.
        TP25            Suma
        Nr PK12345678910111212 PK
        Waga PK11122233344430 pkt. wagowych
    11. Warunkiem sklasyfikowania uczestnika jest odnalezienie i prawidłowe potwierdzenie dowolnego PK trasy, w godzinach jego otwarcia przez Organizatorów oraz przybycie na metę Rajdu i jej potwierdzenie (niezależnie od ilości potwierdzonych PK).
    12. Uczestnik musi również odczytać dane z karty Sportident w Biurze SPORTIdent w Bazie Rajdu, bezwarunkowo do godziny 18:30. W innym czasie odczyt kart Sportident dla trasy nie będzie prowadzony i Uczestnik zostanie umieszczony w klasyfikacji końcowej jako nieklasyfikowany.
    13. W przypadku przekroczenia limitu czasu 8 godzin, za każdą rozpoczętą minutę spóźnienia od wyniku uczestnika odejmuje się jeden punkt wagowy.
    14. O klasyfikacji uczestnika w pierwszej kolejności decyduje suma punktów wagowych uzyskanych na trasie przez uczestnika za potwierdzenie PK, w drugiej kolejności ilość potwierdzonych PK, a w trzeciej decyduje czas przybycia uczestnika na metę.
    15. Klasyfikacja prowadzona jest indywidualnie z podziałem na płeć.

    SPIS TREŚCI

  4. TRASA PIESZA 50km (TP50)

    1. Podstawowym celem na trasie pieszej 50 km (TP50) jest to, aby w limicie czasowym 12 godzin przejść całą trasę, potwierdzając obecność na wszystkich PK.
    2. Start wszystkich uczestników trasy odbywa się jednocześnie, po czym uczestnicy zmierzają do mety non-stop.
    3. Wydawanie map na starcie następuje na 5 minut przed godziną startu.
    4. Organizatorzy na starcie dostarczają kolorową mapę w skali 1:50 000 z zaznaczonymi PK (z rozjaśnieniami okolic PK w skali 1:15 000). Używanie map innych niż dostarczone przez Organizatorów (w tym map w postaci cyfrowej w urządzeniach nawigacji satelitarnej) jest zabronione. Uczestnik, który używa niedozwolonych map zostanie zdyskwalifikowany.
    5. Wszelkie przerwy na trasie są wliczane w czas pokonania trasy i można korzystać z tego przywileju bez ograniczeń.
    6. Uczestnicy mogą potwierdzać kolejne PK w dowolnej kolejności (scorelauf), ustalonej przez siebie na podstawie otrzymanej mapy na starcie.
    7. Długość trasy została obliczona według optymalnego wariantu pokonywania trasy, wzdłuż najkrótszych elementów liniowych na mapie: dróg, ścieżek, granic kultur lub innych elementów liniowych (nie są to odległości w linii prostej między tymi PK).
    8. PK oddalone od miejsca startu trasy:
      1. o ponad 5 km otwierane są po 30 min od czasu startu oraz zamykane na  30 min przed upływem limitu czasu.
      2. o ponad 10 km są otwierane po 60 min od czasu startu oraz zamykane na 60 min przed upływem limitu czasu.
    9. Na trasie obowiązuje punktacja dodatnio-ujemna (wagowa).
    10. Każdy PK trasy ma określoną punktację wagową. I tak odpowiednio:
      1. PK 1, 2, 3, 4 mają 1 punkt wagowy,
      2. PK 5, 6, 7, 8 mają 2 punkty wagowe,
      3. PK 9, 10, 11, 12 mają 3 punkty wagowe,
      4. PK 13, 14, 15, 16 mają 4 punkty wagowe.
        TP50                Suma
        Nr PK1234567891011121314151616 PK
        Waga PK111122223333444440 pkt. wagowych
    11. Warunkiem sklasyfikowania uczestnika jest odnalezienie i prawidłowe potwierdzenie dowolnego PK trasy, w godzinach jego otwarcia przez Organizatorów oraz przybycie na metę Rajdu i jej potwierdzenie (niezależnie od ilości potwierdzonych PK) .
    12. Uczestnik musi również odczytać dane z karty Sportident w Biurze SPORTIdent w Bazie Rajdu, bezwarunkowo do godziny 20:30. W innym czasie odczyt kart Sportident dla trasy nie będzie prowadzony i Uczestnik zostanie umieszczony w klasyfikacji końcowej jako nieklasyfikowany.
    13. W przypadku przekroczenia limitu czasu 12 godzin, za każdą rozpoczętą minutę spóźnienia od wyniku uczestnika odejmuje się jeden punkt wagowy.
    14. O klasyfikacji uczestnika w pierwszej kolejności decyduje suma punktów wagowych uzyskanych na trasie przez uczestnika za potwierdzenie PK, w drugiej kolejności ilość potwierdzonych PK, a w trzeciej decyduje czas przybycia uczestnika na metę.
    15. Klasyfikacja prowadzona jest indywidualnie z podziałem na płeć.

    SPIS TREŚCI

  5. TRASA PIESZA 100km (TP100)

    1. Podstawowym celem na trasie pieszej 100 km (TP100) jest to, aby w limicie czasowym 24 godzin przejść całą trasę, potwierdzając obecność na wszystkich PK, zgodnie z kolejnością podaną na mapie.
    2. Uczestnicy, którzy ukończą trasę potwierdzając wszystkie PK trasy w limicie czasowym posiądą tytuł „HARPAGANA”.
    3. Start wszystkich uczestników trasy odbywa się jednocześnie, po czym uczestnicy zmierzają do mety non-stop.
    4. Wydawanie map na starcie następuje na 5 minut przed godziną startu.
    5. Organizatorzy na starcie dostarczają kolorową mapę w skali 1:50 000 z zaznaczonymi PK (z rozjaśnieniami okolic PK w skali 1:15 000). Używanie map innych niż dostarczone przez Organizatorów (w tym map w postaci cyfrowej w urządzeniach nawigacji satelitarnej) jest zabronione. Uczestnik, który używa niedozwolonych map zostanie zdyskwalifikowany.
    6. Wszelkie przerwy na trasie są wliczane w czas pokonania trasy i można korzystać z tego przywileju bez ograniczeń.
    7. Uczestnicy po przebyciu pierwszej pętli zakończonej na półmetku (znajduje się w okolicy Bazy Rajdu), potwierdzają swoją obecność na nim (punkt zamykający pierwszą pętlę i rozpoczynający drugą), pobierają mapę drugiej pętli i kontynuują trasę do mety.
    8. Zamkniecie półmetka nastąpi o godz. 14.00. Po upływie wskazanej godziny uczestnicy nie będą mieli możliwości wyruszenia na drugą pętlę.
    9. Uczestnicy mają obowiązek potwierdzać kolejne PK zgodnie z kolejnością opisaną na mapie.
    10. Długość trasy została obliczona według optymalnego wariantu pokonywania trasy, wzdłuż najkrótszych elementów liniowych na mapie: dróg, ścieżek, granic kultur lub innych elementów liniowych (nie są to odległości w linii prostej między tymi PK).
    11. Warunkiem sklasyfikowania uczestnika jest odnalezienie i prawidłowe potwierdzenie minimum pierwszego PK trasy do czasu jego zamknięcia przez Organizatorów oraz przybycie na metę Rajdu i jej potwierdzenie (niezależnie od ilości potwierdzonych PK).
    12. Uczestnik musi również odczytać dane z karty Sportident w Biurze SPORTIdent w Bazie Rajdu, bezwarunkowo do godziny 21:15. W innym czasie odczyt kart Sportident dla trasy nie będzie prowadzony i Uczestnik zostanie umieszczony w klasyfikacji końcowej jako nieklasyfikowany.
    13. O klasyfikacji uczestnika w pierwszej kolejności decyduje ilość potwierdzonych zgodnie z kolejnością PK, w limicie czasowym 24 godzin od startu. W drugiej kolejności decyduje czas przejścia od startu do ostatniego potwierdzonego PK lub mety.
    14. Klasyfikacja prowadzona jest indywidualnie z podziałem na płeć.

    SPIS TREŚCI

  6. TRASA ROWEROWA 50km (TR50)

    1. Podstawowym celem na trasie rowerowej 50 km (TR50) jest to, aby w limicie czasowym 6 godzin przejechać całą trasę, potwierdzając obecność na wszystkich PK.
    2. Start wszystkich uczestników trasy odbywa się jednocześnie, po czym uczestnicy zmierzają do mety non-stop.
    3. Wydawanie map na starcie następuje na 5 minut przed godziną startu.
    4. Organizatorzy na starcie dostarczają kolorową mapę w skali 1:50 000 z zaznaczonymi PK (z rozjaśnieniami okolic PK w skali 1:15 000). Używanie map innych niż dostarczone przez Organizatorów (w tym map w postaci cyfrowej w urządzeniach nawigacji satelitarnej) jest zabronione. Uczestnik, który używa niedozwolonych map zostanie zdyskwalifikowany.
    5. Wszelkie przerwy na trasie są wliczane w czas pokonania trasy i można korzystać z tego przywileju bez ograniczeń.
    6. Uczestnicy mogą potwierdzać kolejne PK w dowolnej kolejności (scorelauf), ustalonej przez siebie na podstawie otrzymanej mapy na starcie.
    7. Długość trasy została obliczona według optymalnego wariantu pokonywania trasy (optymalnej kolejności potwierdzania PK), wzdłuż najkrótszych elementów liniowych na mapie: dróg, ścieżek, granic kultur lub innych elementów liniowych (nie są to odległości w linii prostej między tymi PK).
    8. PK oddalone od miejsca startu trasy:
      1. o ponad 10 km otwierane są po 30 min od czasu startu oraz zamykane na 30 min przed upływem limitu czasu.
      2. o ponad 20 km są otwierane po 60 min od czasu startu oraz zamykane na 60 min przed upływem limitu czasu.
    9. Na trasie obowiązuje punktacja dodatnio-ujemna (wagowa).
    10. Każdy PK trasy ma określoną punktację wagową. I tak odpowiednio:
      1. PK 1, 2, 3 mają 1 punkt wagowy,
      2. PK 4, 5, 6 mają 2 punkty wagowe,
      3. PK 7, 8, 9 mają 3 punkty wagowe,
      4. PK 10, 11, 12 mają 4 punkty wagowe.
        TR50            Suma
        Nr PK12345678910111212 PK
        Waga PK11122233344430 pkt. wagowych
    11. Warunkiem sklasyfikowania uczestnika jest odnalezienie i prawidłowe potwierdzenie dowolnego PK trasy, w godzinach jego otwarcia przez Organizatorów oraz przybycie na metę Rajdu i jej potwierdzenie (niezależnie od ilości potwierdzonych PK).
    12. Uczestnik musi również odczytać dane z karty Sportident w Biurze SPORTIdent w Bazie Rajdu, bezwarunkowo do godziny 17:30. W innym czasie odczyt kart Sportident dla trasy nie będzie prowadzony i Uczestnik zostanie umieszczony w klasyfikacji końcowej jako nieklasyfikowany.
    13. W przypadku przekroczenia limitu czasu 6 godzin, za każdą rozpoczętą minutę spóźnienia od wyniku uczestnika odejmuje się jeden punkt wagowy.
    14. O klasyfikacji uczestnika w pierwszej kolejności decyduje suma punktów wagowych uzyskanych na trasie przez uczestnika za potwierdzenie PK, w drugiej kolejności ilość potwierdzonych PK, a w trzeciej decyduje czas przybycia uczestnika na metę.
    15. Obowiązkowe wyposażenie uczestnika trasy: sprawny rower z przytwierdzonym numerem startowym do kierownicy widocznym z przodu roweru, oświetlenie przednie – białe (może być czołówka), oświetlenie tylne – czerwone. Zalecana jest jazda w kasku rowerowym.
    16. Klasyfikacja prowadzona jest indywidualnie z podziałem na płeć.

    SPIS TREŚCI

  7. TRASA ROWEROWA 100km (TR100)

    1. Podstawowym celem na trasie rowerowej 100 km (TR100) jest to, aby w limicie czasowym 10 godzin przejechać całą trasę, potwierdzając obecność na wszystkich PK.
    2. Start wszystkich uczestników trasy odbywa się jednocześnie, po czym uczestnicy zmierzają do mety non-stop.
    3. Wydawanie map na starcie następuje na 5 minut przed godziną startu.
    4. Organizatorzy na starcie dostarczają kolorową mapę w skali 1:75 000 z zaznaczonymi PK (z rozjaśnieniami okolic PK w skali 1:15 000). Używanie map innych niż dostarczone przez Organizatorów (w tym map w postaci cyfrowej w urządzeniach nawigacji satelitarnej) jest zabronione. Uczestnik, który używa niedozwolonych map zostanie zdyskwalifikowany.
    5. Wszelkie przerwy na trasie są wliczane w czas pokonania trasy i można korzystać z tego przywileju bez ograniczeń.
    6. Uczestnicy mogą potwierdzać kolejne PK w dowolnej kolejności (scorelauf), ustalonej przez siebie na podstawie otrzymanej mapy na starcie.
    7. Długość trasy została obliczona według optymalnego wariantu pokonywania trasy (optymalnej kolejności potwierdzania PK), wzdłuż najkrótszych elementów liniowych na mapie: dróg, ścieżek, granic kultur lub innych elementów liniowych (nie są to odległości w linii prostej między tymi PK).
    8. PK oddalone od miejsca startu trasy:
      1. o ponad 10 km otwierane są po 30 min od czasu startu oraz zamykane na 30 min przed upływem limitu czasu.
      2. o ponad 20 km są otwierane po 60 min od czasu startu oraz zamykane na 60 min przed upływem limitu czasu.
      3. o ponad 30 km są otwierane po 90 min od czasu startu oraz zamykane na 90 min przed upływem limitu czasu.
    9. Na trasie obowiązuje punktacja dodatnio-ujemna (wagowa).
    10. Każdy PK trasy ma określoną punktację wagową. I tak odpowiednio:
      1. PK 1, 2, 3, 4 mają 1 punkt wagowy,
      2. PK 5, 6, 7, 8 mają 2 punkty wagowe,
      3. PK 9, 10, 11, 12 mają 3 punkty wagowe,
      4. PK 13, 14, 15, 16 mają 4 punkty wagowe.
        TR100                Suma
        Nr PK1234567891011121314151616 PK
        Waga PK111122223333444440 pkt. wagowych
    11. Warunkiem sklasyfikowania uczestnika TR100 jest odnalezienie i prawidłowe potwierdzenie dowolnego PK trasy, w godzinach jego otwarcia przez Organizatorów oraz przybycie na metę Rajdu i jej potwierdzenie (niezależnie od ilości potwierdzonych PK).
    12. Uczestnik musi również odczytać dane z karty Sportident w Biurze SPORTIdent w Bazie Rajdu, bezwarunkowo do godziny 19:30. W innym czasie odczyt kart Sportident dla trasy nie będzie prowadzony i Uczestnik zostanie umieszczony w klasyfikacji końcowej jako nieklasyfikowany.
    13. W przypadku przekroczenia limitu czasu 10 godzin, za każdą rozpoczętą minutę spóźnienia od wyniku uczestnika odejmuje się jeden punkt wagowy.
    14. O klasyfikacji uczestnika w pierwszej kolejności decyduje suma punktów wagowych uzyskanych na trasie przez uczestnika za potwierdzenie PK, w drugiej kolejności ilość potwierdzonych PK, a w trzeciej decyduje czas przybycia uczestnika na metę.
    15. Obowiązkowe wyposażenie uczestnika trasy: sprawny rower z przytwierdzonym numerem startowym do kierownicy widocznym z przodu roweru, oświetlenie przednie – białe (może być czołówka), oświetlenie tylne – czerwone. Zalecana jest jazda w kasku rowerowym.
    16. Klasyfikacja prowadzona jest indywidualnie z podziałem na płeć.

    SPIS TREŚCI

  8. TRASA ROWEROWA 200km (TR200)

    1. Podstawowym celem na trasie rowerowej 200 km (TR200) jest to, aby w limicie czasowym 14 godzin przejechać całą trasę, potwierdzając obecność na wszystkich PK.
    2. Uczestnicy, którzy ukończą trasę potwierdzając wszystkie PK trasy w limicie czasowym posiądą tytuł „HARPAGANA”.
    3. Start wszystkich uczestników trasy odbywa się jednocześnie, po czym uczestnicy zmierzają do mety non-stop.
    4. Wydawanie map na starcie następuje na 5 minut przed godziną startu.
    5. Organizatorzy na starcie dostarczają kolorową mapę w skali 1:75 000 z zaznaczonymi PK (z rozjaśnieniami okolic PK w skali 1:15 000). Używanie map innych niż dostarczone przez Organizatorów (w tym map w postaci cyfrowej w urządzeniach nawigacji satelitarnej) jest zabronione. Uczestnik, który używa niedozwolonych map zostanie zdyskwalifikowany.
    6. Wszelkie przerwy na trasie są wliczane w czas pokonania trasy i można korzystać z tego przywileju bez ograniczeń.
    7. Uczestnicy po przebyciu pierwszej pętli zakończonej na półmetku (znajduje się w okolicy Bazy Rajdu) potwierdzają swoją obecność na nim (punkt zamykający pierwszą pętlę i rozpoczynający drugą), pobierają mapę drugiej pętli i kontynuują trasę do mety.
    8. Zamknięcie półmetka nastąpi o godz. 16:00. Po upływie wskazanej godziny uczestnicy nie będą mieli możliwości wyruszenia na drugą pętlę.
    9. Uczestnicy mogą potwierdzać kolejne PK na pierwszej pętli w dowolnej kolejności (scorelauf), ustalonej przez siebie na podstawie otrzymanej mapy na starcie oraz mogą potwierdzać kolejne PK na drugiej pętli w dowolnej kolejności (scorelauf), ustalonej przez siebie na podstawie otrzymanej mapy na półmetku.
    10. Po potwierdzeniu półmetka nie ma możliwości potwierdzenia PK będących na pierwszej pętli jak i odwrotnie – podczas pokonywania pierwszej pętli nie ma możliwości potwierdzania przypuszczalnych PK z drugiej pętli.
    11. Długość trasy została obliczona według optymalnego wariantu pokonywania trasy (optymalnej kolejności potwierdzania PK), wzdłuż najkrótszych elementów liniowych na mapie: dróg, ścieżek, granic kultur lub innych elementów liniowych (nie są to odległości w linii prostej między tymi PK).
    12. PK oddalone od miejsca startu trasy:
      1. o ponad 10 km otwierane są po 30 min od czasu startu oraz zamykane na 30 min przed upływem limitu czasu.
      2. o ponad 20 km są otwierane po 60 min od czasu startu oraz zamykane na 60 min przed upływem limitu czasu.
      3. o ponad 30 km są otwierane po 90 min od czasu startu oraz zamykane na 90 min przed upływem limitu czasu.
      4. o ponad 40 km są otwierane po 120 min od czasu startu oraz zamykane na 120 min przed upływem limitu czasu.
    13. Na trasie obowiązuje punktacja dodatnio-ujemna (wagowa).
    14. Każdy PK trasy ma określoną punktację wagową. I tak odpowiednio:
      1. PK 1, 2, 3, 4, 5, 6 mają 1 punkt wagowy,
      2. PK 7, 8, 9, 10, 11, 12 mają 2 punkty wagowe,
      3. PK 13, 14, 15, 16, 17, 18 mają 3 punkty wagowe,
      4. PK 19, 20, 21, 22, 23, 24 mają 4 punkty wagowe,
        TR200            Suma
        Pierwsza pętla nr PK135791113151719212310 PK
        Waga PK11122233344430 pkt. wagowych
        baza (półmetek)
        Druga pętla nr PK2468101214161820222412 PK
        Waga PK11122233344430 pkt. wagowych
    15. Warunkiem sklasyfikowania uczestnika TR100 jest odnalezienie i prawidłowe potwierdzenie dowolnego PK trasy, w godzinach jego otwarcia przez Organizatorów.
    16. Uczestnik musi również odczytać dane z karty Sportident w Biurze SPORTIdent w Bazie Rajdu, bezwarunkowo do godziny 21:15. W innym czasie odczyt kart Sportident dla trasy nie będzie prowadzony i Uczestnik zostanie umieszczony w klasyfikacji końcowej jako nieklasyfikowany.
    17. W przypadku przekroczenia limitu czasu 14 godzin, za każdą rozpoczętą minutę spóźnienia od wyniku uczestnika odejmuje się jeden punkt wagowy.
    18. O klasyfikacji uczestnika w pierwszej kolejności decyduje suma punktów wagowych uzyskanych na trasie przez uczestnika za potwierdzenie PK, w drugiej kolejności ilość potwierdzonych PK, a w trzeciej decyduje czas przybycia uczestnika na metę.
    19. Obowiązkowe wyposażenie uczestnika trasy: sprawny rower z przytwierdzonym numerem startowym do kierownicy widocznym z przodu roweru, oświetlenie przednie – białe (może być czołówka), oświetlenie tylne – czerwone. Zalecana jest jazda w kasku rowerowym.
    20. Klasyfikacja prowadzona jest indywidualnie z podziałem na płeć.

    SPIS TREŚCI

  9. TRASA MIESZANA (TM150)

    1. Podstawowym celem na trasie mieszanej 150 km (TM150) jest to, aby w limicie czasowym 19 godzin przejść (etap pieszy) i następnie przejechać (etap rowerowy) całą trasę, potwierdzając obecność na wszystkich PK.
    2. Uczestnicy, którzy ukończą trasę potwierdzając wszystkie PK trasy w limicie czasowym posiądą tytuł „HARPAGANA”.
    3. Start wszystkich uczestników trasy mieszanej do etapu pieszego odbywa się jednocześnie, po czym uczestnicy zmierzają do mety etapu pieszego (Baza Rajdu) non-stop.
    4. Wszelkie przerwy na trasie są wliczane w czas pokonania trasy i można korzystać z tego przywileju bez ograniczeń.
    5. Wydawanie map na starcie etapu pieszego następuje na 5 minut przed godziną startu.
    6. Organizatorzy na starcie etapu pieszego dostarczają mapę w skali 1:50 000 (z  rozjaśnieniami okolic PK w skali 1:15 000), a na starcie etapu rowerowego mapę w skali 1:75 000 z zaznaczonymi PK (z  rozjaśnieniami okolic PK w skali 1:15 000). Używanie map innych niż te dostarczone przez Organizatorów (w tym map w postaci cyfrowej w urządzeniach nawigacji satelitarnej) jest zabronione. Uczestnik, który używa niedozwolonych map zostanie zdyskwalifikowany.
    7. Na mecie etapu pieszego następuje „stop czas”. W przypadku przyjścia na metę etapu pieszego przed czasem 10 godzin limitu czasu „stop czas” jest wymuszony przynajmniej do czasu upływu 10 godziny limitu czasu. „Stop czas” nie powoduje wydłużenia całkowitego limitu na pokonanie trasy, tj. 19 godzin licząc od startu etapu pieszego.
    8. Start etapu rowerowego znajduje się na półmetku (znajduje się w okolicy Bazy Rajdu). Uczestnicy sami decydują o czasie startu pamiętając o tym, iż start do etapu rowerowego czynny jest od upływu 10-tej godziny do upływu 17-tej godziny limitu czasu, czyli godziny 14:00.
    9. Wskazane jest, aby uczestnicy na start etapu rowerowego zgłosili się przynajmniej 3 minuty przed zakładanym startem w celu dokonania odpowiednich wpisów przez obsługę startu etapu rowerowego. Wydawanie map na etap rowerowy następuje nie wcześniej niż przed upływem 10-tej godziny limitu czasu.
    10. Po starcie w etapie rowerowym uczestnicy zmierzają do mety etapu rowerowego non stop.
    11. Na etapie pieszym obowiązuje tzw. scorelauf narastający. PK można zdobywać jedynie w kolejności narastającej, ale nie ma obowiązku potwierdzenia wszystkich PK, aby zostać sklasyfikowanym na tym etapie. Warunkiem startu do etapu rowerowego jest potwierdzenie przynajmniej jednego dowolnego PK etapu pieszego!
    12. Natomiast na etapie rowerowym kolejne PK można potwierdzać w dowolnej kolejności, ustalonej przez siebie na podstawie otrzymanej mapy na starcie etapu rowerowego.
    13. Długości trasy etapów pieszego oraz rowerowego zostały obliczone według optymalnych wariantów pokonywania etapów (optymalnej kolejności potwierdzania PK), wzdłuż najkrótszych elementów liniowych na mapie: dróg, ścieżek, granic kultur lub innych elementów liniowych (nie są to odległości w linii prostej między tymi PK.
    14. PK oddalone od miejsca startu trasy:
      1. o ponad 10 km otwierane są po 30 min od czasu startu oraz zamykane na 30 min przed upływem limitu czasu.
      2. o ponad 20 km są otwierane po 60 min od czasu startu oraz zamykane na 60 min przed upływem limitu czasu.
      3. o ponad 30 km są otwierane po 90 min od czasu startu oraz zamykane na 90 min przed upływem limitu czasu.
    15. Na trasie obowiązuje punktacja dodatnio-ujemna (wagowa).
    16. Każdy PK na trasie mieszanej ma określoną punktację wagową. I tak odpowiednio:
      1. Część piesza (30 punktów wagowych):
        – PK 1, 10 mają 1 punkt wagowy,
        – PK 2, 9 mają 2 punkty wagowe,
        – PK 3, 8 mają 3 punkty wagowe,
        -PK 4, 7 mają 4 punkty wagowe,
        – PK 5, 6 mają 5 punktów wagowych.
      2. Część rowerowa (30 punktów wagowych):
        – PK 11, 12, 13 mają 1 punkt wagowy,
        – 14, 15, 16 mają 2 punkty wagowe,
        – 17, 18, 19 mają 3 punkty wagowe,
        – 20, 21, 22 mają 4 punkty wagowe.
        TM150            Suma
        I pętla: nr PK1234567891010 PK
        Waga PK123455432130 pkt. wagowych
        baza (półmetek)
        II pętla nr PK11121314151617181920212212 PK
        Waga PK11122233344430 pkt. wagowych
        Łącznie 22 PK / 60 pkt. wagowych
    17. Warunkiem sklasyfikowania uczestnika trasy TM150 jest odnalezienie i potwierdzenie co najmniej jednego PK na każdym etapie trasy, w godzinach jego otwarcia przez Organizatorów oraz przybycie na metę Rajdu i jej potwierdzenie (niezależnie od ilości potwierdzonych PK według zasady podanej wyżej).
    18. Uczestnik musi również odczytać dane z karty Sportident w Biurze SPORTIdent w Bazie Rajdu, bezwarunkowo do godziny 17.00. W innym czasie odczyt kart Sportident dla trasy nie będzie prowadzony i Uczestnik zostanie umieszczony w klasyfikacji końcowej jako nieklasyfikowany.
    19. W przypadku przekroczenia limitu czasu 19 godzin, za każdą rozpoczętą minutę spóźnienia od wyniku uczestnika odejmuje się jeden punkt wagowy.
    20. O klasyfikacji uczestnika w pierwszej kolejności decyduje suma punktów wagowych uzyskanych na trasie przez uczestnika za potwierdzenie PK, w drugiej kolejności ilość potwierdzonych PK, a w trzeciej decyduje mniejsza suma czasów przebycia etapu pieszego i rowerowego.
    21. Obowiązkowe wyposażenie uczestnika trasy na etapie rowerowym: sprawny rower z przytwierdzonym numerem startowym do kierownicy widocznym z przodu roweru, oświetlenie przednie – białe (może być czołówka), oświetlenie tylne – czerwone. Zalecana jest jazda w kasku rowerowym.
    22. Klasyfikacja prowadzona jest indywidualnie z podziałem na płeć.

    SPIS TREŚCI

  10. POTWIERDZANIE Punktów Kontrolnych (PK)

    1. Dla tras rozgrywających się przy pomocy Systemu SPORTtIdent:
      1. PK posiada własny numer porządkowy i w terenie oznaczony jest biało-pomarańczowym lampionem przestrzennym (płóciennym) umiejscowionym na stojaku i/lub biało-pomarańczowym lampionie płaskim (papierowym) zamontowanym na drzewie, czy też innym elemencie o charakterze stałym, stację SPORTident do elektronicznego potwierdzania pobytu oraz perforator do manualnego potwierdzania PK. PK będący bez obsługi dodatkowo ma wymalowane farbą biodegradowalną oznaczenie PK widoczne w miejscu oznaczenia na mapie. 
      2. Na części PK oznaczonych na mapie piktogramem „człowiek” będzie znajdowała się obsługa PK, pozostałe PK będą bez obsługi.
      3. PK można potwierdzać od chwili ustawienia go, aż do momentu jego likwidacji w terenie. Podany na mapie czas otwarcia i zamknięcia PK jest okresem czasu, w którym PK będzie obowiązkowo dostępny.
      4. Warunkiem potwierdzenia obecności uczestnika na PK jest właściwe potwierdzenie PK za pomocą karty SI. Zasady właściwego potwierdzania PK za pomocą karty SI omówione są w dokumencie dostępnym na stronie Rajdowej oraz będą dostępne w Biurze SPORTIdent w Bazie Rajdu.
      5. W przypadku awarii lub braku stacji SPORTIdent, PK potwierdzamy poprzez perforacje mapy (pola awaryjne SI PK). Mapę z tak potwierdzonym PK należy okazać w Biurze SPORTIdent podczas odczytu Kart SI w celu weryfikacji obecności na PK.
      6. W przypadku braku stacji SPORTIdent oraz perforatora, PK potwierdzamy poprzez wykonanie zdjęcia oznaczenia PK widocznego w miejscu zaznaczenia na mapie, wymalowanego farbą biodegradowalną lub lampionu płaskiego (papierowego) i okazaniu w Biurze SPORTIdent podczas odczytu Kart SI w celu weryfikacji obecności na PK.
      7. Fakt pobytu uczestnika na PK odnotowuje także na własnej liście obsługa PK (jeżeli znajduje się na PK), jest to podyktowane tylko względami bezpieczeństwa. Lista ta w żaden sposób nie zastępuje obowiązku prawidłowego potwierdzenia PK przez uczestnika.
    2. Dla tras rozgrywających się przy użyciu papierowych kart startowych:
      1. PK posiada własny numer porządkowy i w terenie oznaczony jest biało-pomarańczowym lampionem przestrzennym (płóciennym) umiejscowionym na stojaku i/lub biało-pomarańczowym lampionem płaskim (papierowym) zamontowanym na drzewie, czy też innym elemencie o charakterze stałym, oraz perforator do manualnego potwierdzania PK.
      2. Na części PK oznaczonych na mapie piktogramem „człowiek”, będzie znajdowała sięobsługa PK, pozostałe PK będą bez obsługi.
      3. PK można potwierdzać od chwili ustawienia go, aż do momentu jego likwidacji w terenie. Podany na mapie czas otwarcia i zamknięcia PK jest okresem czasu, w którym PK będzie obowiązkowo dostępny.
      4. Warunkiem potwierdzenia obecności uczestnika na PK jest właściwe potwierdzenie PK za pomocą papierowej karty startowej. Zasady właściwego potwierdzania PK za pomocą papierowej karty startowej omówione są w dokumencie dostępnym na stronie Rajdowej oraz będą dostępne w Biurze SPORTIdent w Bazie Rajdu.
      5. W przypadku braku perforatora PK potwierdzamy poprzez wykonanie zdjęcia oznaczenia PK widocznego w miejscu zaznaczenia na mapie, wymalowanego farbą biodegradowalną lub lampiony płaskiego (papierowego) i okazaniu na mecie podczas zdawania karty startowej.
      6. Fakt pobytu uczestnika na PK odnotowuje także na własnej liście obsługa PK (jeżeli znajduje się na PK), jest to podyktowane tylko względami bezpieczeństwa. Lista ta w żaden sposób nie zastępuje obowiązku prawidłowego potwierdzania PK przez uczestnika.
      7. Uczestnicy zobowiązani są do zdania papierowej karty startowej na mecie Rajdu natychmiast po ukończeniu trasy i potwierdzeniu mety.

    SPIS TREŚCI

  11. SYMBOLE UŻYWANE na mapach ERnO HARPAGAN

    Wprowadza się następujące dodatkowe oznaczenia na mapach:

     

    Obowiązuje bezwzględnie przestrzeganie nakazów i zakazów opisanych na mapach za pomocą prezentowanych piktogramów.

    SPIS TREŚCI

     

  12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

    1. Uczestnicy w czasie trwania Rajdu mają prawo, iść (na trasie pieszej), jechać na rowerze (na trasie rowerowej), iść na pierwszej pętli i jechać na rowerze na drugiej pętli (na trasie mieszanej) oraz odpoczywać wedle własnej woli. Aby przebycie danej trasy było „czyste” uczestnicy nie mogą korzystać z żadnego środka lokomocji (z wyjątkiem roweru napędzanego wyłącznie siłą ludzkich mięśni w przypadku trasy rowerowej i etapu rowerowego trasy mieszanej).
    2. Uczestnicy nie mogą również korzystać ze zorganizowanej pomocy osób trzecich nie będących uczestnikami Rajdu oraz urządzeń do nawigacji satelitarnej (z wyjątkiem przypadków wymienionych w następnym punkcie).
    3. Używanie urządzeń do nawigacji satelitarnej oraz innej elektroniki dozwolone jest w następujących przypadkach:
      a. w celu zapisu śladu (tracka) do wykorzystania po Rajdzie;
      b. w celu odczytu danych liczbowych typu prędkość, pokonany dystans, aktualny czas, średnia, wysokość itp.;
      c. w celu wyznaczenia kierunku. W przypadku korzystania z takich urządzeń zakazane jest prezentowanie pokonanego śladu i używanie map w postaci cyfrowej (zarówno wektorowej jak i rastrowej).
    4. Na trasach rowerowych oraz etapie rowerowym trasy mieszanej Uczestnicy potwierdzając PK, własny rower obowiązkowo utrzymują w bezpośredniej bliskości potwierdzanego PK.
    5. Protesty można składać w formie pisemnej w ciągu 7 dni od zakończenia Rajdu e-mailem do Sędziego Głównego – sedzia@nullharpagan.pl. Protesty muszą zawierać dane Uczestnika oraz przyczynę protestu. Protesty dotyczące systemu SportIdent należy składać dopiero po dokładnym sprawdzeniu odczytu w Biurze SPORTIdent. Protesty uczestników, którzy nie sczytali kart w Biurze SPORTident w czasie podanym w Regulaminie i Zasadach Współzawodnictwa nie będą uwzględniane.
    6. Uwagi bieżące dotyczące odczytów z karty Si należy składać w Biurze SPORTIdent do godziny 21:30 dnia 21 października 2017 roku (sobota). Uwagi będą rozpatrywać sędziowie SPORTIdent na bieżąco w trakcie pracy Biura SPORTIdent.
    7. Wszystkich uczestników obowiązuje bezwzględne, obowiązkowe odmeldowanie się po Rajdzie do godziny 21:30 – 21 października 2017 (sobota) w jeden z poniżej podanych sposobów:
      1. osobiście na mecie Rajdu potwierdzając ją,
      2. telefoniczne w Biurze Logistycznym, dzwoniąc pod numer telefonu znajdujący się na mapach (w przypadku zejścia lub zjechania z trasy bez przybycia do Bazy Rajdu).

      Odmeldowanie podyktowane jest względami bezpieczeństwa. W przypadku nie spełnienia tego obowiązku uczestnik może zostać obciążony kosztami podjętej akcji ratowniczej.

    8. Numer startowy, wydawany w biurze przed startem należy podczas trwania tras Rajdu obowiązkowo nosić w widocznym miejscu na klatce piersiowej, plecach albo plecaku. Na rowerach obowiązuje dodatkowo numer startowy przyczepiony z przodu kierownicy.
    9. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmiany Zasad Współzawodnictwa, o czym uczestnicy zostaną poinformowani najpóźniej przed startem danej trasy której zmiana dotyczy.
    10. Nieprzestrzeganie niniejszych Zasad Współzawodnictwa grozi dyskwalifikacją uczestnika.
    11. Ostateczna interpretacja przepisów Zasad Współzawodnictwa należy do Sędziego Głównego Rajdu. W sprawach spornych decyzja Sędziego Głównego Rajdu jest decyzją ostateczną.

SPIS TREŚCI

ORGANIZATORZY

ERnO HARPAGAN-54 SZEMUD

Zapisz