Zmiany wprowadzone na H-66 Cewice
TRASY piesze TP100, TP50, TP50N, rowerowe TR200, TR100, TR50, mieszana TM150:
– zmiana skali rozświetleń wokół PK z 1:10 000 na 1:15 000 (bez generalizacji podkładu)
Zmiany wprowadzone na H-62 Kaliska, H-63 Kwidzyn, H-64 Studzienice, H-65 Skrzeszewo Żukowskie
brak
Zmiany wprowadzone na H-61 Lipusz
TRASA piesza TP100:
– zmiana godziny startu na 20:30, PK 99 i PK100 zyskują wagę 1 punktu wagowego
TRASA piesza TP50N (nocna):
– zmiana godziny startu na 21:30, PK100 zyskuje wagę 1 punktu wagowego
TRASA piesza TP50:
– PK100 zyskuje wagę 1 punktu wagowego
TRASA piesza TP25N:
– zmiana godziny startu na 21:30, PK100 zyskuje wagę 1 punktu wagowego
TRASA piesza TP25:
– PK100 zyskuje wagę 1 punktu wagowego
TRASA piesza TP10:
– PK100 zyskuje wagę 1 punktu wagowego
TRASA rowerowa TR200:
– PK 99 i PK100 zyskują wagę 1 punktu wagowego
TRASA rowerowa TR100:
– PK100 zyskuje wagę 1 punktu wagowego
TRASA rowerowa TR50:
– PK100 zyskuje wagę 1 punktu wagowego
TRASA rowerowa TR20:
– PK100 zyskuje wagę 1 punktu wagowego
TRASA mieszana TM150:
– zmiana godziny startu na 21:30, PK 99 i PK100 zyskują wagę 1 punktu wagowego.
Zmiany wprowadzone na H-60 Ocypel
TRASA piesza TP100:
– bez zmian
TRASA piesza TP50N (nocna):
– bez zmian
TRASA piesza TP50:
– bez zmian
TRASA piesza TP25N:
– bez zmian
TRASA piesza TP25:
– bez zmian
TRASA piesza TP10:
– wprowadzenie PK 100 (dodatkowy PK przed metą) – zmiana wprowadzona na H59, ale kategoria nie została rozegrana
TRASA rowerowa TR200:
– zmiana skali mapy głównej na 1:50 000 (było: 1:75 000)
TRASA rowerowa TR100:
– zmiana skali mapy głównej na 1:50 000 (było: 1:75 000)
TRASA rowerowa TR50:
– zmiana skali mapy głównej na 1:50 000 (było: 1:75 000)
TRASA rowerowa TR20:
– wprowadzenie PK 100 (dodatkowy PK przed metą) – zmiana wprowadzona na H59, ale kategoria nie została rozegrana
TRASA mieszana TM150:
– zmiana skali mapy głównej etapu rowerowego na 1:50 000 (było: 1:75 000)
Zmiany wprowadzone na H-59 Porzecze
TRASA piesza TP100:
– wprowadzenie kolejności dowolnej potwierdzania PK (scorelauf) (wagi jak w TR200)
– wprowadzenie PK 100 (dodatkowy PK przed metą) – łącznie 26 PK (12 PK na 1 pętli, PK baza, 13 PK na 2 pętli)
TRASA piesza TP50N (nocna):
– wprowadzenie PK 100 (dodatkowy PK przed metą)
TRASA piesza TP50:
– wprowadzenie PK 100 (dodatkowy PK przed metą)
TRASA piesza TP25 dzienna:
– wprowadzenie PK 100 (dodatkowy PK przed metą)
TRASA piesza TP25 nocna:
– nowa trasa scorelauf, wagi punktowe jak na TP25 dziennej
TRASA piesza TP10:
– nie będzie rozgrywana podczas H-59
TRASA rowerowa TR200:
– wprowadzenie PK 100 (dodatkowy PK przed metą)
TRASA rowerowa TR100:
– wprowadzenie PK 100 (dodatkowy PK przed metą)
TRASA rowerowa TR50:
– wprowadzenie PK 100 (dodatkowy PK przed metą)
TRASA rowerowa TR20:
– nie będzie rozgrywana podczas H-59
TRASA mieszana TM150:
– wprowadzenie PK 100 (dodatkowy PK przed metą)
Zmiany wprowadzone na H-58 Bożepole Wielkie
TRASA piesza TP100:
– bez zmian
TRASA piesza TP50N (nocna):
– bez zmian
TRASA piesza TP50:
– bez zmian
TRASA piesza TP25:
– bez zmian
TRASA piesza TP10:
– wprowadzenie systemu SportIdent – eletroniczny pomiar czasu, automatyczny wynik i wydruk dyplomu dla każdego uczestnika
TRASA rowerowa TR200:
– bez zmian
TRASA rowerowa TR100:
– bez zmian
TRASA rowerowa TR50:
– bez zmian
TRASA rowerowa TR20:
– wprowadzenie systemu SportIdent – eletroniczny pomiar czasu, automatyczny wynik i wydruk dyplomu dla każdego uczestnika
TRASA mieszana TM150:
– bez zmian
Zmiany wprowadzone na H-57 Miastko
TRASA piesza TP100:
– bez zmian
TRASA piesza TP50N (nocna):
– wprowadzenie nowej trasy pieszej – dystans 50 km nocą, w formule scorelauf
TRASA piesza TP50:
– bez zmian
TRASA piesza TP25:
– bez zmian
TRASA piesza TP10:
– każdy punkt otrzymuje wagę 6 pkt – łączna suma do zdobycia to 60 pkt. Wprowadzono punktację dodatnio-ujemną. Za każdą minutę spóźnienia (każda minuta po upływie 5 godzin) odejmowany jest 1 punkt. Zmiany mają na celu ujednolicenie zasad z pozostałymi trasami.
TRASA rowerowa TR200:
– bez zmian
TRASA rowerowa TR100:
– bez zmian
TRASA rowerowa TR50:
– bez zmian
TRASA rowerowa TR20:
– każdy punkt otrzymuje wagę 6 pkt – łączna suma do zdobycia to 60 pkt. Wprowadzono punktację dodatnio-ujemną. Za każdą minutę spóźnienia (każda minuta po upływie 4 godzin) odejmowany jest 1 punkt. Zmiany mają na celu ujednolicenie zasad z pozostałymi trasami.
TRASA mieszana TM150:
– etap pieszy w formule scorelaufu (był: scorelauf narastający) – pełna dowolność w kolejności potwierdzania punktów kontrolnych. Start trasy o godz. 22:00.
Zmiany wprowadzone na H-56 Kwidzyn
TRASA piesza TP100:
– bez zmian
TRASA piesza TP50:
– bez zmian
TRASA piesza TP25:
– bez zmian
TRASA piesza TP10:
– bez zmian
TRASA rowerowa TR200:
– bez zmian
TRASA rowerowa TR100:
– bez zmian
TRASA rowerowa TR50:
– bez zmian
TRASA rowerowa TR20:
Od H-56 wprowadzamy trasę rowerową TR20 HARPUŚ – analogicznie do pieszego Harpusia jest to trasa skierowana do początkujących, rodzin z dziećmi i młodzieży szkolnej. Formuła zwykłego scorelaufu.
TRASA mieszana TM150:
– bez zmian
Zmiany wprowadzone na H-55 Choczewo
TRASA piesza TP100:
– zamknięcie pierwszej pętli o godz. 15:00 (do tego czasu możliwy start na drugą pętlę)
– zmiana skali rozjaśnień PK z 1:15 000 na 1:10 000
TRASA piesza TP50:
– zmiana skali rozjaśnień PK z 1:15 000 na 1:10 000
TRASA piesza TP25:
– bez zmian
TRASA piesza TP10:
– bez zmian
TRASA rowerowa TR200:
– zamknięcie pierwszej pętli o godz. 19:00 (do tego czasu możliwy start na drugą pętlę)
– zmiana skali rozjaśnień PK z 1:15 000 na 1:10 000
TRASA rowerowa TR100:
– zmiana skali rozjaśnień PK z 1:15 000 na 1:10 000
TRASA rowerowa TR50:
– zmiana skali rozjaśnień PK z 1:15 000 na 1:10 000
TRASA mieszana TM150:
– zmiana skali rozjaśnień PK z 1:15 000 na 1:10 000
Zmiany wprowadzone na H-54 Szemud
TRASA piesza TP100:
– zamknięcie pierwszej pętli o godz. 14:00 (do tego czasu możliwy start na drugą pętlę)
TRASA piesza TP50:
– bez zmian
TRASA piesza TP25:
– bez zmian
TRASA piesza TP10:
– bez zmian
TRASA rowerowa TR200:
– zwiększenie limitu czasu do 14 godzin (dotychczas 12 godzin)
– wprowadzenie dwóch map – dwie pętle po +/- 100km (możliwe dysproporcje kilometrażu na pętlach)
– zwiększenie ilości punktów kontrolnych do 24PK (po 12PK na pętlę) – (dotychczas 20 PK łącznie)
– zmiana skali na 1:75 000 (dotychczas 1:100 000)
– zamknięcie pierwszej pętli i start na drugą pętle do godz. 16.00
Punkty wagowe na trasie
TR200 | Suma | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pierwsza pętla nr PK | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | PK 99 (półmetek) | 13 PK |
Waga PK | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 1 | 31 pkt. wagowych |
Druga pętla nr PK | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 100 | 13 PK |
Waga PK | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 1 | 31 pkt. wagowych |
Łącznie 26 PK / 62 pkt. wagowych |
TRASA rowerowa TR100:
– zwiększenie limitu czasu do 10 godzin (dotychczas 9 godzin)
– zmiana skali mapy na 1:75 000 (dotychczas 1:100 000)
TRASA rowerowa TR50:
– bez zmian
TRASA mieszana TM150:
– zwiększenie limitu czasu do 19 godzin (dotychczas 18 godzin)
– zmiana skali mapy rowerowej na 1:75 000 (dotychczas 1:100000)
– zamknięcie etapu pieszego o godz. 14.00 i start na etap rowerowy od godz. 7:00 do godz. 14.00
Zmiany wprowadzone na H-53 Cewice
TRASA piesza TP100:
– zwiększenie ilości punktów kontrolnych na pętli do 10 PK (łącznie 20PK + półmetek) (dotychczas 17 PK)
– zamknięcie pierwszej pętli o godz. 12.00
TRASA piesza TP50:
– zwiększenie ilości punktów kontrolnych do 16 PK (dotychczas 10 PK)
– wprowadzenie formuły scorelauf tak jak na trasach rowerowych (z wagami)
TRASA piesza TP25:
– zwiększenie ilości punktów kontrolnych do 12 PK (dotychczas 8 PK)
– wprowadzenie formuły scorelauf tak jak na trasach rowerowych (z wagami)
– zmiana skali mapy z 1:25000 na 1:20000 (z podkładu 1:10000)
TRASA piesza TP10:
– bez zmian
TRASA rowerowa TR200:
– wprowadzenie rozjaśnień PK (mapa w skali 1:20000 z podkładu 1:10000)
– ilość PK bez zmian
TRASA rowerowa TR100:
– zwiększenie ilości punktów kontrolnych do 16 PK (dotychczas 12 PK)
– wprowadzenie rozjaśnień PK (mapa w skali 1:20000 z podkładu 1:10000)
TRASA rowerowa TR50:
– zwiększenie ilości punktów kontrolnych do 12 PK (dotychczas 10 PK)
TRASA mieszana TM150:
– etap pieszy zwiększenie ilości punktów kontrolnych do 10 PK,
– etap rowerowy ilość PK bez zmian
– zamknięcie etapu pieszego o godz. 12.00 i start na etap rowerowy od godz. 7:00 do godz. 12.00
– etap rowerowy wprowadzenie rozjaśnień PK (mapa w skali 1:20000 z podkładu 1:10000)
Inne zmiany:
Generalnie na wszystkich trasach pieszych i rowerowych wprowadzenie punktów bezobsługowych
– w zależności od trasy maksymalnie do 50% (dłuższe) – 80% (krótsze) PK bezobsługowych
Wagi na trasach typu scorelauf (tj. bez TP100 i TP10 Harpuś)
TM150 | TR200 | TR100 | TR50 | TP50 | TP25 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PK | waga | PK | waga | PK | waga | PK | waga | PK | waga | PK | waga |
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 |
3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 |
4 | 4 | 4 | 1 | 4 | 1 | 4 | 2 | 4 | 1 | 4 | 2 |
5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 2 | 5 | 2 | 5 | 2 | 5 | 2 |
6 | 5 | 6 | 1 | 6 | 2 | 6 | 2 | 6 | 2 | 6 | 2 |
7 | 4 | 7 | 2 | 7 | 2 | 7 | 3 | 7 | 2 | 7 | 3 |
8 | 3 | 8 | 2 | 8 | 2 | 8 | 3 | 8 | 2 | 8 | 3 |
9 | 2 | 9 | 2 | 9 | 3 | 9 | 3 | 9 | 3 | 9 | 3 |
10 | 1 | 10 | 2 | 10 | 3 | 10 | 4 | 10 | 3 | 10 | 4 |
baza | x | 11 | 2 | 11 | 3 | 11 | 4 | 11 | 3 | 11 | 4 |
11 | 1 | 12 | 2 | 12 | 3 | 12 | 4 | 12 | 3 | 12 | 4 |
12 | 1 | 13 | 3 | 13 | 4 | 13 | 4 | ||||
13 | 1 | 14 | 3 | 14 | 4 | 14 | 4 | ||||
14 | 2 | 15 | 3 | 15 | 4 | 15 | 4 | ||||
15 | 2 | 16 | 3 | 16 | 4 | 16 | 4 | ||||
16 | 2 | 17 | 3 | ||||||||
17 | 3 | 18 | 3 | ||||||||
18 | 3 | 19 | 4 | ||||||||
19 | 3 | 20 | 4 | ||||||||
20 | 4 | 21 | 4 | ||||||||
21 | 4 | 22 | 4 | ||||||||
22 | 4 | 23 | 4 | ||||||||
24 | 4 | ||||||||||
suma | 60 | suma | 60 | suma | 40 | suma | 30 | suma | 40 | suma | 30 |