Zmiany na trasach

Zmiany wprowadzone na H-66 Cewice

TRASY piesze TP100, TP50, TP50N, rowerowe TR200, TR100, TR50, mieszana TM150:

– zmiana skali rozświetleń wokół PK z 1:10 000 na 1:15 000 (bez generalizacji podkładu)


Zmiany wprowadzone na H-62 Kaliska, H-63 Kwidzyn, H-64 Studzienice, H-65 Skrzeszewo Żukowskie

brak


Zmiany wprowadzone na H-61 Lipusz

TRASA piesza TP100:

– zmiana godziny startu na 20:30, PK 99 i PK100 zyskują wagę 1 punktu wagowego

TRASA piesza TP50N (nocna):

– zmiana godziny startu na 21:30, PK100 zyskuje wagę 1 punktu wagowego

TRASA piesza TP50:

– PK100 zyskuje wagę 1 punktu wagowego

TRASA piesza TP25N:

– zmiana godziny startu na 21:30, PK100 zyskuje wagę 1 punktu wagowego

TRASA piesza TP25:

– PK100 zyskuje wagę 1 punktu wagowego

TRASA piesza TP10:

– PK100 zyskuje wagę 1 punktu wagowego

TRASA rowerowa TR200:

– PK 99 i PK100 zyskują wagę 1 punktu wagowego

TRASA rowerowa TR100:

– PK100 zyskuje wagę 1 punktu wagowego

TRASA rowerowa TR50:

– PK100 zyskuje wagę 1 punktu wagowego

TRASA rowerowa TR20:

– PK100 zyskuje wagę 1 punktu wagowego

TRASA mieszana TM150:

– zmiana godziny startu na 21:30, PK 99 i PK100 zyskują wagę 1 punktu wagowego.


Zmiany wprowadzone na H-60 Ocypel

TRASA piesza TP100:

– bez zmian

TRASA piesza TP50N (nocna):

– bez zmian

TRASA piesza TP50:

– bez zmian

TRASA piesza TP25N:

– bez zmian

TRASA piesza TP25:

– bez zmian

TRASA piesza TP10:

– wprowadzenie PK 100 (dodatkowy PK przed metą) – zmiana wprowadzona na H59, ale kategoria nie została rozegrana

TRASA rowerowa TR200:

– zmiana skali mapy głównej na 1:50 000 (było: 1:75 000)

TRASA rowerowa TR100:

– zmiana skali mapy głównej na 1:50 000 (było: 1:75 000)

TRASA rowerowa TR50:

– zmiana skali mapy głównej na 1:50 000 (było: 1:75 000)

TRASA rowerowa TR20:

– wprowadzenie PK 100 (dodatkowy PK przed metą) – zmiana wprowadzona na H59, ale kategoria nie została rozegrana

TRASA mieszana TM150:

– zmiana skali mapy głównej etapu rowerowego na 1:50 000 (było: 1:75 000)


Zmiany wprowadzone na H-59 Porzecze

TRASA piesza TP100:

– wprowadzenie kolejności dowolnej potwierdzania PK (scorelauf) (wagi jak w TR200)

– wprowadzenie PK 100 (dodatkowy PK przed metą) – łącznie 26 PK (12 PK na 1 pętli, PK baza, 13 PK na 2 pętli)

TRASA piesza TP50N (nocna):

– wprowadzenie PK 100 (dodatkowy PK przed metą)

TRASA piesza TP50:

– wprowadzenie PK 100 (dodatkowy PK przed metą)

TRASA piesza TP25 dzienna:

– wprowadzenie PK 100 (dodatkowy PK przed metą)

TRASA piesza TP25 nocna:

– nowa trasa scorelauf, wagi punktowe jak na TP25 dziennej

TRASA piesza TP10:

– nie będzie rozgrywana podczas H-59

TRASA rowerowa TR200:

– wprowadzenie PK 100 (dodatkowy PK przed metą)

TRASA rowerowa TR100:

– wprowadzenie PK 100 (dodatkowy PK przed metą)

TRASA rowerowa TR50:

– wprowadzenie PK 100 (dodatkowy PK przed metą)

TRASA rowerowa TR20:

– nie będzie rozgrywana podczas H-59

TRASA mieszana TM150:

– wprowadzenie PK 100 (dodatkowy PK przed metą)


Zmiany wprowadzone na H-58 Bożepole Wielkie

TRASA piesza TP100:

– bez zmian

TRASA piesza TP50N (nocna):

– bez zmian

TRASA piesza TP50:

– bez zmian

TRASA piesza TP25:

– bez zmian

TRASA piesza TP10:

– wprowadzenie systemu SportIdent – eletroniczny pomiar czasu, automatyczny wynik i wydruk dyplomu dla każdego uczestnika

TRASA rowerowa TR200:

– bez zmian

TRASA rowerowa TR100:

– bez zmian

TRASA rowerowa TR50:

– bez zmian

TRASA rowerowa TR20:

– wprowadzenie systemu SportIdent – eletroniczny pomiar czasu, automatyczny wynik i wydruk dyplomu dla każdego uczestnika

TRASA mieszana TM150:

– bez zmian


Zmiany wprowadzone na H-57 Miastko

TRASA piesza TP100:

– bez zmian

TRASA piesza TP50N (nocna):

– wprowadzenie nowej trasy pieszej – dystans 50 km nocą, w formule scorelauf

TRASA piesza TP50:

– bez zmian

TRASA piesza TP25:

– bez zmian

TRASA piesza TP10:

– każdy punkt otrzymuje wagę 6 pkt – łączna suma do zdobycia to 60 pkt. Wprowadzono punktację dodatnio-ujemną. Za każdą minutę spóźnienia (każda minuta po upływie 5 godzin) odejmowany jest 1 punkt. Zmiany mają na celu ujednolicenie zasad z pozostałymi trasami.

TRASA rowerowa TR200:

– bez zmian

TRASA rowerowa TR100:

– bez zmian

TRASA rowerowa TR50:

– bez zmian

TRASA rowerowa TR20:

– każdy punkt otrzymuje wagę 6 pkt – łączna suma do zdobycia to 60 pkt. Wprowadzono punktację dodatnio-ujemną. Za każdą minutę spóźnienia (każda minuta po upływie 4 godzin) odejmowany jest 1 punkt. Zmiany mają na celu ujednolicenie zasad z pozostałymi trasami.

TRASA mieszana TM150:

– etap pieszy w formule scorelaufu (był: scorelauf narastający) – pełna dowolność w kolejności potwierdzania punktów kontrolnych. Start trasy o godz. 22:00.


Zmiany wprowadzone na H-56 Kwidzyn

TRASA piesza TP100:

– bez zmian

TRASA piesza TP50:

– bez zmian

TRASA piesza TP25:

– bez zmian

TRASA piesza TP10:

– bez zmian

TRASA rowerowa TR200:

– bez zmian

TRASA rowerowa TR100:

– bez zmian

TRASA rowerowa TR50:

– bez zmian

TRASA rowerowa TR20:

Od H-56 wprowadzamy trasę rowerową TR20 HARPUŚ – analogicznie do pieszego Harpusia jest to trasa skierowana do początkujących, rodzin z dziećmi i młodzieży szkolnej. Formuła zwykłego scorelaufu.

TRASA mieszana TM150:

– bez zmian


Zmiany wprowadzone na H-55 Choczewo

TRASA piesza TP100:

– zamknięcie pierwszej pętli o godz. 15:00 (do tego czasu możliwy start na drugą pętlę)

– zmiana skali rozjaśnień PK z 1:15 000 na 1:10 000

TRASA piesza TP50:

– zmiana skali rozjaśnień PK z 1:15 000 na 1:10 000

TRASA piesza TP25:

– bez zmian

TRASA piesza TP10:

– bez zmian

TRASA rowerowa TR200:

– zamknięcie pierwszej pętli o godz. 19:00 (do tego czasu możliwy start na drugą pętlę)

– zmiana skali rozjaśnień PK z 1:15 000 na 1:10 000

TRASA rowerowa TR100:

– zmiana skali rozjaśnień PK z 1:15 000 na 1:10 000

TRASA rowerowa TR50:

– zmiana skali rozjaśnień PK z 1:15 000 na 1:10 000

TRASA mieszana TM150:

– zmiana skali rozjaśnień PK z 1:15 000 na 1:10 000


Zmiany wprowadzone na H-54 Szemud

TRASA piesza TP100:

– zamknięcie pierwszej pętli o godz. 14:00 (do tego czasu możliwy start na drugą pętlę)

TRASA piesza TP50:

– bez zmian

TRASA piesza TP25:

– bez zmian

TRASA piesza TP10:

– bez zmian

TRASA rowerowa TR200:

– zwiększenie limitu czasu do 14 godzin (dotychczas 12 godzin)

– wprowadzenie dwóch map – dwie pętle po +/- 100km (możliwe dysproporcje kilometrażu na pętlach)

– zwiększenie ilości punktów kontrolnych do 24PK (po 12PK na pętlę) – (dotychczas 20 PK łącznie)

– zmiana skali na 1:75 000 (dotychczas 1:100 000)

– zamknięcie pierwszej pętli i start na drugą pętle do godz. 16.00

Punkty wagowe na trasie

TR200Suma
Pierwsza pętla nr PK123456789101112PK 99 (półmetek)13 PK
Waga PK111222333444131 pkt. wagowych
Druga pętla nr PK13141516171819202122232410013 PK
Waga PK111222333444131 pkt. wagowych
Łącznie 26 PK / 62 pkt. wagowych

TRASA rowerowa TR100:

– zwiększenie limitu czasu do 10 godzin (dotychczas 9 godzin)

– zmiana skali mapy na 1:75 000 (dotychczas 1:100 000)

TRASA rowerowa TR50:

– bez zmian

TRASA mieszana TM150:

– zwiększenie limitu czasu do 19 godzin (dotychczas 18 godzin)

– zmiana skali mapy rowerowej na 1:75 000 (dotychczas 1:100000)

– zamknięcie etapu pieszego o godz. 14.00 i start na etap rowerowy od godz. 7:00 do godz. 14.00


Zmiany wprowadzone na H-53 Cewice

TRASA piesza TP100:

– zwiększenie ilości punktów kontrolnych na pętli do 10 PK (łącznie 20PK + półmetek) (dotychczas 17 PK)

– zamknięcie pierwszej pętli o godz. 12.00

TRASA piesza TP50:

– zwiększenie ilości punktów kontrolnych do 16 PK (dotychczas 10 PK)

– wprowadzenie formuły scorelauf tak jak na trasach rowerowych (z wagami)

TRASA piesza TP25:

– zwiększenie ilości punktów kontrolnych do 12 PK (dotychczas 8 PK)

– wprowadzenie formuły scorelauf tak jak na trasach rowerowych (z wagami)

– zmiana skali mapy z 1:25000 na 1:20000 (z podkładu 1:10000)

TRASA piesza TP10:

– bez zmian

TRASA rowerowa TR200:

– wprowadzenie rozjaśnień PK (mapa w skali 1:20000 z podkładu 1:10000)

– ilość PK bez zmian

TRASA rowerowa TR100:

– zwiększenie ilości punktów kontrolnych do 16 PK (dotychczas 12 PK)

– wprowadzenie rozjaśnień PK (mapa w skali 1:20000 z podkładu 1:10000)

TRASA rowerowa TR50:

– zwiększenie ilości punktów kontrolnych do 12 PK (dotychczas 10 PK)

TRASA mieszana TM150:

– etap pieszy zwiększenie ilości punktów kontrolnych do 10 PK,

– etap rowerowy ilość PK bez zmian

– zamknięcie etapu pieszego o godz. 12.00 i start na etap rowerowy od godz. 7:00 do godz. 12.00

– etap rowerowy wprowadzenie rozjaśnień PK (mapa w skali 1:20000 z podkładu 1:10000)

Inne zmiany:

Generalnie na wszystkich trasach pieszych i rowerowych wprowadzenie punktów bezobsługowych

– w zależności od trasy maksymalnie do 50% (dłuższe) – 80% (krótsze) PK bezobsługowych

Wagi na trasach typu scorelauf (tj. bez TP100 i TP10 Harpuś)

TM150TR200TR100TR50TP50TP25
PKwagaPKwagaPKwagaPKwagaPKwagaPKwaga
111111111111
222121212121
333131313131
444141424142
555152525252
656162626262
747272737273
838282838283
929293939393
101102103104103104
bazax112113114113114
111122123124123124
121133134134
131143144144
142153154154
152163164164
162173
173183
183194
193204
204214
214224
224234
244
suma60suma60suma40suma30suma40suma30