Harpuś na Leszczynkach – informacje i regulamin
Odliczamy dni do kolejnego Harpusia! Tym razem widzimy się w Gdyni Leszczynkach, gdzie 2 października (niedziela) spróbujecie sił w terenie leśnym :) Zapraszamy do zgłaszania się i podawania swoich dzielnic. Mieszkańcy Leszczynek, Grabówka i Działek Leśnych otrzymają zniżki na start – dzieci zapłacą 1 zł, dorośli 2 zł.
Dziękujemy Radzie Dzielnicy Leszczynki za wsparcie!
Zapisy na www.harpagan.pl/harpus/zgloszenia/
skrócony regulamin regulamin
pełen regulamin znajduje się w zakładce strefa uczestnika
1. Cele DInO „Harpuś”
– rozwijanie wśród dzieci, młodzieży i dorosłych zamiłowania do turystyki aktywnej i rekreacji,
– popularyzacja imprez na orientację, jako doskonałej formy niekonwencjonalnego wypoczynku dla rodzin,
– wymiana doświadczeń przez sympatyków imprez na orientację,
– praktyczne potwierdzenie własnych umiejętności w posługiwaniu się mapą i kompasem,
– ukazanie uczestnikom ciekawych miejsc do spędzania czasu wolnego w gdańskich dzielnicach,
2. Nazwa imprezy:
Dzielnicowa Impreza na Orientację „Harpuś”
3. Organizator:
Pomorski Klub Orientacji „HARPAGAN” z siedzibą w Gdańsku, ul Ogarna 72, 80-826 Gdańsk, tel. 606 210-024, e-mail harpus@nullharpagan.pl, www.harpagan.pl
4. Zespół organizacyjny:
Imprezy organizowane są przez grono klubowiczek, klubowiczów i sympatyków Pomorskiego Klubu Orientacji HARPAGAN.
Funkcje zespołu organizacyjnego zawarte są w osobnych komunikatach startowych DInO „Harpuś”.
5. Termin i miejsca:
2 października 2016 – Gdynia Leszczynki
GPS: 54,531759 N, 18,484184 E
[themify_map address=”54.531808, 18.484103″ type=”satellite” ]
6. Baza i biuro imprezy:
Biuro imprezy przyjmuje uczestników od godziny 10.30 do 12.00;
7. Współpraca:
Biuro Turystyki Aktywnej KOMPAS
Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku
Portal www.trojmiasto.pl
Portal www.gdansk.pl
Portal www.pomorskie.eu
Portal www.pieknekaszuby.pl
PTTK Oddział Regionalny Gdańsk
Gdańska Organizacja Turystyczna
8. Dofinansowanie:
Informacje o dofinansowaniu zawarte są w osobnych komunikatach startowych DInO „Harpuś”.
9. Program imprezy:
2 października 2016 (niedziela):
RAMOWY PROGRAM IMPREZY:
od 10.30 do 12.00 praca biura imprezy,
10.50 otwarcie imprezy (przekazanie informacji dotyczących tras, przywitanie uczestników)
11.00 godzina „0” dla wszystkich tras,
11:00 – 12:00 start wszystkich tras
14.00 – zakończenie imprezy
losowanie nagród i odbiór dyplomów odbywa się zaraz po przybyciu na metę;
orientacyjne wyniki ze wszystkich tras będą wywieszane w trakcie trwania imprezy;
10.Opłata startowa:
Terminy płatności
- Pierwszy termin – osoby zgłoszone do piątku przed Harpusiem
- Drugi termin – osoby niezgłoszone lub zgłoszone później niż w piątek
Uwaga – mieszkańcy dzielnic Leszczynki, Grabówek i Działki Leśne w Gdyni – opłaty przy zgłoszeniu internetowym:
dzieci – 1 zł
dorośli – 2 zł
11. Zgłoszenia:
Internet: Zgłoszenia przyjmujemy do dnia 30 września 2016 (piątek) poprzez formularz zgłoszeniowy na stronie www.harpagan.pl/harpus
Na miejscu, w biurze imprezy: Na każdą trasę startową jest ustalony limit zgłoszeń. Zalecamy zgłoszenia poprzez internet. Na miejscu tylko do wyczerpania pakietów startowych w ramach limitów na danej trasie.
12. Uczestnictwo:
Prawo uczestnictwa w Dzielnicowej Imprezie na Orientację „Harpuś” mają osoby:
– które ukończyły 18 lat oraz
– osoby niepełnoletnie mogą uczestniczyć tylko za pisemną zgodą rodzica/opiekuna prawnego
Formularz ”Pozwolenia na uczestnictwo osoby niepełnoletniej” można pobrać tutaj lub w bazie imprezy.
Każdy uczestnik startuje na własną odpowiedzialność (w przypadku uczestników niepełnoletnich na wyłączną odpowiedzialność rodzica lub opiekuna prawnego). Dopuszcza się do uczestnictwa w imprezie wyłącznie osoby posiadające dobry stan zdrowia, nieposiadające przeciwwskazań medycznych do uczestnictwa w imprezie na orientację. Ten fakt uczestnik potwierdzi własnoręcznym podpisem na formularzu przygotowanym przez Organizatora.
– W przypadku osób niepełnoletnich potwierdzenie dobrego stanu zdrowia, braku przeciwwskazań medycznych oraz wyrażenie zgody na udział w dzielnicowej imprezie na orientację „Harpuś” potwierdza na formularzu Pozwolenia na start osoby niepełnoletniej własnoręcznym podpisem rodzic lub opiekun prawny nieletniego uczestnika oraz osoba, której opiekunowie prawni powierzyli opiekę nad nieletnim w czasie trwania imprezy.
13. Kategorie startowe:
Na wszystkich trasach istnieje możliwość startu w zespołach bądź indywidualnie.
ZIELONA – krótka i łatwa,
(liczy się ukończenie trasy)
NIEBIESKA – średnio długa i dość łatwa,
(liczy się ukończenie trasy)
CZERWONA – dość długa i dość trudna,
(liczy się ukończenie trasy)
CZARNA – długa i trudna,
(liczy się ukończenie trasy)
14. Zasady rywalizacji:
Zasady rywalizacji są integralną częścią Regulaminu Dzielnicowej Imprezy na Orientację „Harpuś”, i można znaleźć je poniżej tego dokumentu.
15. Mapy:
Na wszystkich trasach mapy kolorowe przeznaczone do biegów na orientację. Dokładne skale map zostaną podane w komunikacie technicznym. Trasy będą budowane w skali od 1:4000 do 1:10000.
16. Punkty Kontrolne i ich potwierdzanie:
Na punktach kontrolnych znajdują się płócienne (przestrzenne) lampiony biało pomarańczowe wraz z perforatorem do potwierdzania PK. Każdy punkt ma umieszczony swój numer PK widoczny z każdej strony lampionu. Potwierdzenie PK następuje poprzez perforację karty startowej w kolejnej kratce numeru PK perforatorem z PK.
17. Nagrody:
Na każdej imprezie odbywa się losowanie nagród i upominków.
18. Świadczenia:
– mapa z trasą biegu,
– komunikat techniczny,
– pamiątkowy dyplom dla każdego uczestnika,
– odcisk pamiątkowej pieczęci;
– coś na ząb na mecie imprezy,
– napój lub gorąca herbata,
– opiekę sędziowską,
-protokół z imprezy (w formie elektronicznej),
– potwierdzenie punktów do OInO,
– świeże powietrze (nawet całkiem sporo) i dobrą zabawę,
– inne nieujawnione w miarę możliwości organizacyjnych.
19. Atrakcje podczas imprezy na orientację:
Informacje o atrakcjach zawarte są w osobnych komunikatach startowych DInO „Harpuś”,
20. Komunikat techniczny:
Szczegółowy Komunikat techniczny z omówieniem tras będzie dostępny w Bazie imprezy oraz na stronie internetowej www.harpagan.pl/harpus. Komunikat nadrukowany będzie również na odwrocie mapy!
21. Ochrona środowiska naturalnego:
Uczestnicy obowiązani są szanować środowisko naturalne, w którym poruszają się podczas imprezy. Uczestnicy nie mogą zanieczyszczać terenu i pozostawiać śmieci na trasach. W przypadku naruszania tego przepisu, uczestnicy mogą być ukarani dyskwalifikacją.
22. Dane osobowe, wizerunek oraz korespondencja:
Informacje dotyczące danych osobowych, wizerunku oraz korespondencji są integralną częścią Regulaminu Dzielnicowej Imprezy na Orientację „Harpuś” i można znaleźć je poniżej tego dokumentu.
23. Postanowienia końcowe:
– impreza na orientację odbędzie się bez względu na pogodę;
– uczestnicy startują na własną odpowiedzialność;
– zgłoszenie po terminie nie gwarantuje pełnych świadczeń;
– uczestnicy ubezpieczają się we własnym zakresie;
– ostateczna interpretacja komunikatu startowego należy do organizatorów;
– za szkody wyrządzone przez uczestników wobec innych uczestników jak i osób trzecich organizator nie odpowiada;
– organizatorzy nie odpowiadają za rzeczy pozostawione bez opieki;
– organizator zastrzega sobie prawo do zezwolenia personelowi medycznemu i paramedycznemu zatrudnionemu w imieniu Organizatora do udzielenia pierwszej pomocy medycznej lub wykonania innych zabiegów medycznych, także transportu Uczestnika poszkodowanego w bezpieczne miejsce;
– młodzież poniżej 18 roku życia startuje za pisemną zgodą rodzica/opiekuna prawnego;
– wymagana będzie duża porcja humoru oraz wyrozumiałości dla wszystkich w bazie „Harpusia” jak i na trasach imprezy.